Lakritstryffel

Nu har jag testat ett recept ur boken Manuelas magiske jul och det blev Lakritstryffel. Detta kommer jag garanterat göra till jul då de flesta för att inte säga alla (som vi firar julen med) gillar mörk choklad och lakrits.
Barnen tyckte de var jätte goda och det är ju bra då de inte innehåller något socker förutom det lilla som finns i chokladen. Jag gjorde om receptet lite grann mest för att jag inte hade den mängden choklad man skulle ha.
 
 
300 gram 70 % choklad
2 dl grädde
20 gram smör
1 matsked lakritspulver
Lakritspulver att rulla tryfflarna i.
 
Hacka chokladen och lägg den i en skål.
Värm grädden och häll den över chokladen.
Rör om tills det blir en jämn smet och all chokladen är smält.
Tillsätt lakritspulver och smör, Blanda.
Låt stå kallt i ca 1 timme.
Rulla till bollar som du sedan rullar i lakritspulver.
Förvara i kylskåp.
 
Ett tips är att rulla de i lakritspulver precis när de ska ätas för det försvinner i kylskåpet.

Kommentarer
Postat av: SystrarnaCochE

Låter gott det där! Vad tycker du om Manuelas julbok? Är den värd att køpa?

Svar: Jag tyckte det var en bra bok, gillar man att göra sötsaker är den värd att köpas. Allt tycker jag inte är så juligt men det är ju bra då det kan göras under hela året
victoriajul.blogg.se

2013-11-02 @ 22:50:52
URL: http://enmassajul.blogspot.com
Postat av: Annas jul

Oj det här måste provas då lakrits är en stor favorit och tryffel är lätt att göra! Tack för tipset!

Svar: Ja tryffel är väldigt enkelt och dessa ryckte jag ar väldigt goda
victoriajul.blogg.se

2013-11-03 @ 08:17:36
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Tack! Det måste provas.
/P

Svar: Hoppas du gillar dom
victoriajul.blogg.se

2013-11-03 @ 21:42:09
URL: http://dogladyn.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback