Manuelas Magiske Jul

Fick hem ett recensionsex av Manuelas Magiske jul, som är en norsk receptbok skriven av Manuela Kjeilen. Manuela påminner mig en hel del om vår egen Leila.
 
 
 
Boken innehåller mängder av recept på kakor, cupcakes och andra sötsaker. Bilderna i boken är underbara och väldigt juliga medan en del recept kanske inte är så mycket jul för mig men det är ju en norsk bok och det är möjligt att tex maränger förknippas med julen där. Fast i Sverige bakas det ju en hel del kakor till jul och alla är ju inte enbart förknippade med julen de heller.
 
Allt ser väldigt gott ut och jag skulle gärna smaka/baka allt i boken men jag kommer definitivt att testa lakritstryfflar och Rocky road cookies nu till jul i alla fall.
 
Jag tycker att många recept i boken kan användas resten av året också men att den är lite väl dyr, priset ligger på ca 379 kronor. Men å andra sidan får man en hel del nytänkande recept också så den är ändå värd att köpas tycker jag.
 

Kommentarer
Postat av: Liza

Åh, älskar hennes blogg! Jag hade så gärna velat läsa denna! Skriv gärna vad du tycker sen!

Svar: Vad jag tycker om recepten menar du? Måste genast kolla in hennes blogg
victoriajul.blogg.se

2013-10-29 @ 15:44:54
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Lina

Åh vilken härlig blogg :D

Svar: Tack
victoriajul.blogg.se

2013-10-29 @ 16:05:35
URL: http://nattstad.se/linagunnarsson
Postat av: Michelle

Efter din beskrivning så verkar boken väldigt mysig! Den ser väldigt fin ut också! :)

sv. Det tycker jag låter supermysigt! Jag ska försöka bunkra upp med lite spel här hemma också så att vi är förbereda när den stora dagen kommer! :)

Svar: Det är en mysig bok. Jag måste kommer måsta begränsa vad jag bakar ur denna boken i år för man kan inte göra allt
victoriajul.blogg.se

2013-10-29 @ 18:53:04
URL: http://mychristmasstory.blogg.se/
Postat av: Gilla

Det är inte klokt, men jag varken bakar eller lagar mat i huset. Det är min Sambo, som står för det. Men han bakar bara matbröd och inte några kakor. Men vi har en mängd böcker om både bakning och matlagning. Han använder bara fantasin.

Det är ju nästan att jag blir sugen att baka lite kakor, när jag har läst din blogg. Jag tycker att det var käckt, att bara skriva om julen. Men vad händer när julen har varit och det är vår och sommar? Då tänker du väl inte på julen ändå?

Sv: Vi har ju samma åsikt om tokiga människor, som sätter livet på spel, när det varnas för stormen.

Kram/Gilla

Svar: Jag tänker på julen åter om fast på våren och sommaren är det ju inte lika ofta. Men jag brukar börjar blogga i september, ibland i augusti redan. Köper även julklappar året runt när jag hittar bra saker till bra priser.
victoriajul.blogg.se

2013-10-29 @ 19:01:14
URL: http://trebgilla.blogspot.se/
Postat av: Annas jul

Låter som en mysig bok!

sv. Kul att kommentaren om päronglöggen som i mina öron vara ganska skeptisk kan inspirera dig/andra att ev vilja prova den ändå!

Svar: Jag gillar inte när det smakar starkt av glögg därför tror jag att det kan vara en glögg som jag gillar =)
victoriajul.blogg.se

2013-10-29 @ 23:39:54
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Therese Bjärstig

Den lät spännande... men jag satsar nog på Morbergs julbok då jag har hans övriga å vill komplettera samlingen :-D Var i Umeå i går å ångrar att jag inte var in på den mysiga inredningsbutiken när jag ser dina bilder...

Svar: Morbergs bok är också bra, den innehåller ju blandade recept och inte bara sötsaker som denna
victoriajul.blogg.se

2013-10-30 @ 07:47:32
URL: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback