Äppelglögg med kanel

3 Äpple
1 kanelstång
2 dl Socker
2 dl Vatten
1 l Vittvin (man kan ju köpa alkoholfritt)
1 knippe Persilja


* Koka ihop vatten, socker och kanel. Skär äpplen i klyftor, ta bort kärnorna och koka med äpplena ett par minuter.
* Mixa sedan äpplena med persiljan och värm upp med det vita vinet. Servera. Det ska inte koka.
*Ta gärna vin efter smak. Det är lite olika från person till person, någon vill ha sött, andra starkt så ta vin efter smak.

Hittade detta glögg recept på nätet och jag tror att det skulle passa mig faktiskt. Man kanske ska ta och koka sin egen glögg i år. Någon som testat att göra egen glögg ?


Kommentarer
Postat av: frida

jag gör "dunderglögg" varje jul. ställer det i ett krus och sen ska det dra i ca en månad innan man silar. det luktar underbart i hela huset.. nästan mysigare att göra än att dricka tycker jag dock...

2011-09-08 @ 09:09:37
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Tack så mycket :)

2011-09-08 @ 13:26:28
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad gott det lät.. Nu blev jag ju sugen på glögg... Men får man provsmaka redan nu? Om man typ har hemma från förra året?! Kanske är lite tidigt i september?

2011-09-08 @ 18:11:18
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Tomtens Dotter

Persilja i glögg låter lite skumt.

Men jag ser fram emot att höra om resultatet :-)

2011-09-08 @ 22:39:48
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback