Bountyfudge

Fredag betyder helg och ett nytt recept. Idag bjuder jag på bountyfudge 

(null)

Bountyfudge

1,5 dl ljust muscovadosocker 

1,5 dl kokosgrädde

1 dl ljus sirap

1 msk smör

1 tsk flingsalt

100 gram mjölkchoklad


100 gram kokos

200 gram kondenserad mjölk (1/2 burk)


Dekor

100 gram mjölkchoklad

1 tsk naturell olja


Värm farinsocker , kokosgrädde och sirap  under omrörning i en tjockbottnad kastrull på medelvärme tills de klarar kulprovet eller är 122 grader.

Rör ner smör, salt och den hackade chokladen.

Rör till en slät massa.

Häll upp i en form med bakplåtspapper.

Låt den stelna. 

Blanda ihop kondenserad mjölk och kokos och bred på fudgen.

Skär i bitar och ställ i frysen.

Smält chokladen och rör ner oljan.

Doppa/ stryk på bitarna i chokladen.


(null)



Kommentarer
Postat av: Maries strålande jul

Mmmm. :) Det där ser gott ut!


Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback