Saffrans mums

Fredag och det betyder ett nytt recept.

Denna vecka blir det Saffrans mums.

(null)

Saffrans mums

0,5 gram saffran

1,5 dl kallt vatten

1,5 msk gelatin

4 msk hett vatten

4 dl socker

1 äggvita

2 tsk vaniljsocker 

3,5 dl kokos

1,5 msk kakao


Blanda saffran med det kalla vattnet och låt stå i kyl i minst 20 minuter.

Blanda gelatin med det heta vattnet och låt stå i ca 5 min. 

Vispa socker, kallt vatten med saffran,äggvita och vaniljsocker i 1-2 minuter.

Tillsätt gelatinet under vispning. 

Vispa i 15 minuter. 

Blanda kokos och kakao. Lägg hälften av det i en form. 

Bred ut smeten på kokosblandningen. 

Häll resten av kokosblandningen på. 

Låt stelna i kylskåpet i minst 3 timmar gärna över nattten. 

Skär upp i bitar och doppa kanterna i kokosen. 

Förvaras i kylskåp eller i frys.

(null)






Kommentarer
Postat av: Jul, Strålande Jul

Oj så gott det där såg ut!! Tack för receptet.

2021-10-22 @ 17:09:05
URL: http://julstralandejul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback