Saffransmörkulor

Har testat mig fram till en juligare variant av mörkulor. 

Blev några misslyckade försök men tillslut så fick jag till det. 

(null)

Saffransmörkulor

75 gram smör, rumsvarmt

0,5 gram saffran

1 msk kallt vatten

1,5 dl socker

2 msk vaniljsocker

3,25 dl vetemjöl


Blanda saffran med kallt vatten och låt stå i kylskåp i ca 30 min. (Hel saffran kan du mosa med en sked i en mugg till pulver)

Vispa ihop smöret med socker och vaniljsocker. 

Tillsätt saffransvattnet. 

Rör ner övriga ingredienser. 

Rulla till bollar och lägg på plåt med bakplåtspapper. 

Grädda på 75 grader i 2 timmar. 

Låt stå kvar i ugnen över natten. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback