Snickersfudge

Jag har testat mig fram till en ny fudge, en snickersfudge med choklad på. 

(null)

Snickersfudge

1,5 dl ljust muscovadosocker 

1,5 dl grädde

1 dl ljus sirap

1 msk smör

100 gram vit choklad, hackad

1 dl saltade jordnötter


Garnering: 75 gram mjölkchoklad


Värm upp grädde, socker och sirap under omrörning på medeltemperatur tills den klarar kulprovet. 

Tillsätt sjordnötter, smör och choklad. 

Rör tills det blir en slät massa. 

Häll upp i en form med bakplåtspapper. 

Låt stelna ett tag innan den skärs upp i bitar. 

Smält chokladen och doppa bitarna i chokladen. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback