Pepparkakslimpa

Idag blev det en juligare variant av ett långpannebröd, ett pepparkaksbröd. 

(null)

Pepparkaksbröd i långpanna

1 liter fil

12 dl rågsikt

2 dl sirap

4 tsk bikarbonat 

2 tsk bakpulver 

1/2 tsk salt

1,5 msk kanel

2 tsk nejlika

1 msk ingefära 


Häll filen i en bunke. 

Tillsätt sirap

Blanda ner bikarbonat, bakpulver, salt och kryddor i lite av mjölet. 

Rör ner mjölblandningen i filen. 

Tillsätt resten av mjölet. 

Smörj en långpanna. 

Tillsätt smeten i långpannan.

Grädda på 100 grader i 60 min

Höj sedan till 150 grader och grädda i 30-35 minuter. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback