Nutellafudge


Idag har jag jobbat sista dagen för i år, så vid kl 12 loggade jag ut från jobbet. Nu väntar lite semester (flyttade från i somras när det var mycket på jobbet) och föräldraledighet med min femåring. Julmyset har nu börjat på allvar. 

Firade med att göra en nutellafudge idag, godaste fudgen jag gjort var betyget från maken. 

(null)

Nutellafudge

3 dl grädde

1 dl socker

1 dl ljus sirap

50 g smör

150 g nutella

0,5 tsk vinäger 


Koka upp grädde, socker och sirap tills smeten klarar kulprovet ca 122-123 grader på medelvärme.

Tillsätt smöret och koka en stund till.

Tillsätt nutella och vinäger

Rör till en jämn smet. 

Häll i en form ca 20 x 20 cm

Låt svalna i kylskåp 2-3 timmar. 

Skär i bitar. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback