Kanelbullens dag

Vill ni baka något till kanelbullens dag men inte känner att ni har tid att göra vanliga kanelbullar kan jag rekommendera kanelbullesnittar. 

(null)


Kanelbulle snittar


150 g smör, rumsvarmt
1½ dl strösocker
1½ msk vaniljsocker
1½ msk ljus sirap
3¾ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1½ tsk malen kardemumma
1½ tsk kanel


Pensling:

pärlsocker
1 ägg


Blanda alla ingredienser i en bunke. 

Dela i två delar och rulla till längder. 

Pensla med ägg och strö över pärlsocker. 

Grädda i 175 grader i ca 10 minuter. 


Kommentarer
Postat av: Sofies julblogg

Det där låter gott! Jag gjorde pepparkakssnittar för något år sedan och de blev en favorit!

Svar: Ja de är enkla och goda
victoriajul.blogg.se

2019-10-05 @ 09:17:37
URL: http://sofiesjulblogg.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback