Frukostpepparkakor

Vill du ha lite juligare frukostbröd kan jag tipsa om frukost pepparkakor. 


(null)

1 dl ljus sirap
1,5 dl farinsocker
1 msk ingefära
1 tsk malen kardemumma
100 gram mjukt smör
1 dl grädde
0,5 tsk bikarbonat
7,5 dl vetemjöl

Blanda ihop alla ingredienser till en deg, spara lite av mjölet till utbakning
Rulla degen till en rulle på mjölat bakbord.
Låt rullen vila i kylskåp i 1,5 timme
Skär i skivor och lägg på en plåt med bakplåtspapper
Grädda på 225 grader i 10-12 minuter.
Ät de som ett bröd med smör på.

Kommentarer
Postat av: Julpussar

Åh, det måste vara samma som vi kallar Skånska pepparkakor här nere i söder! Såå gott!! Måste nog baka en omgång snart, tack för påminnelsen! :)

Svar: Ja så kan det nog vara :)
victoriajul.blogg.se

2019-10-09 @ 12:41:01
URL: http://www.julpussar.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback