Lakritsfudge

Jag har snöat in lite på fudge just nu och nu blev det en lakritsfudge, jag tycker bäst om fudge man gör med choklad då jag tycker att den blir så sockrig utan. 

(null)

Lakritsfudge

3 dl grädde

4 dl socker

1 msk lakritspulver

4 msk vit sirap

1 msk glykos

1,5 dl krossade turkisk peppar

50 gram smör

185 gram vit choklad, hackad

Ev svart ätbar färg


Häll allt utom smör, choklad och ev färgen i en kastrull. 

Koka upp under omrörning till 125 grader. 

Tillsätt smöret och ta av plattan när det är smält och väl blandat. 

Tillsätt chokladen och ev färg. 

Blanda kraftigt tills det är väl blandat. 

Häll upp i en form med bakplåtspapper ca 20 x 30 cm. 

Låt svalna i kylskåp och skär sedan upp i lämpliga bitar. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback