Grönkålssnurror

Igår var jag hos en kollega på glöggmys. Jag tog bland annat med mig grönkålssnurror som blev mycket populära. 

(null)

Smördeg, fungerar lika bra med 1 rulle köpt

200 gram hackad grönkål

1 klyfta vitlök, pressad

Västerbottenost

1 dl creme fraiche

Salt och peppar


Stek grönkål och vitlök i några minuter med lite salt och peppar. 

Kavla ut degen och bred på creme fraiche.

Fördela osten och den svala grönkålen på smördegen. 

Rulla ihop degen. 

Låt stå i kylen i minst 30 minuter.

Skär upp i cm stora bitar

Lägg på bakplåt med bakplåtspapper. 

Sätt i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter



Kommentarer
Postat av: Tilda

Detta recept ska jag prova, ser väldigt gott ut.
Men den ska väl inte vara i kylen i 30 dagar :)

Svar: Ok det har blivit fel 30 minuter ska det vara. Ändrar det
victoriajul.blogg.se

2019-12-13 @ 22:57:50

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback