Uppdrag rädda julen

Har fått hem ett recex av boken Uppdrag rädda julen. Den ges ut av förlaget Olika förlag och är skriven av Cecilia Rihs.

Boken handlar om Lina och Peppar som ska försöka rädda julen som någon försöker förstöra.

Detta är en kapitelbok med 24 kapitel, ett för varje dag i december. Dock får man starta med en liten text redan den 30 november.

 

Är så glad för att jag fått hem denna för jag hade helt missat den och det är en helt perfekt bok här hemma. Lagomt långa kapitel med lite större text så 7 åringen kan läsa den själv om hon vill.

Barnen har nedräkning tills vi ska börja läsa den. För de tycker det är lite spännande att boken är hemlig och att man ska tumma på att inte berätta något om boken.

Jag tycker att boken har fina illustrationer med lättläst text (ja jag har fuskat och läst den ) Den är lagomt spännande och jag vet att barnen kommer att älska den.


Boken kostar 135 kronor på adlibris och det tycker jag att den är värd. Det finns dessutom fler böcker i serien som kommer bli perfekta presenter nästa år till dotter.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback