Julstjärna

I helgen var min pappa här och hjälpte oss lite med vår tvättstuga. Efter att det var klart hängde jag upp den nya julstjärnan jag köpte när jag var i Ullared, bara för att det kändes besvärligt att leta upp en annan lampa som skulle vara där i någon vecka bara. Nu har jag inte tänt stjärnan än och hade inte tänkt göra det på ett tag i alla fall.

Den är vit men blev lite konstigt ljus av lampan. I alla fall sa min pappa att det är fusk att hänga upp julstjärnor redan och att den absolut inte får tändas innan första advent. Min pappa är väldigt noga med detta och det är nog därför jag alltid tagit fram alla julgardiner, ljusstakar och annat den första advent varje år. I fjol hade jag annat att göra första advent så då började jag med barnens rum några dagar innan advent och det var så skönt att slippa göra allt på en och samma dag, så det kommer det bli i år också.

Tur att pappa inte såg min lilla stjärna som jag hängt upp i mitt lilla hallfönster. Jag har den inte tänt heller men hängde bara upp den för jag fick hem den häromdagen och har ingen lust att stuva undan den eftersom den snart ska fram.


Kommentarer
Postat av: My Little Crafty Life

Känns som det blir allt vanligare att börja "fuska" med julbelysningen :)

Svar: Ja jag håller med dig.
victoriajul.blogg.se

2016-11-14 @ 10:12:08
URL: http://mylittlecraftylife.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback