Julmusik

Jag är rätt konservativ när det kommer till julmusik, jag lyssnar i princip bara på samma låtar varje år. Har lite svårt för att börja lyssna på nya låtar och känna att det är jul men i år utmanade jag mig själv och hittade en låt som jag faktiskt gillar.
 
 
 
Decembernatt ( Halleluja) av Peter Jöback, tycker den är så fin.
 
Jag har tre jullåtar som jag alltid måste lyssna på varje jul och det är :
 
1. Mer jul - Adolphson & Falk. När jag var liten runt 7-8 år kanske hörde jag denna och tänkte att det är princip så jag själv känner. Tyckte alltid att det var lite vemodigt att julafton redan kom för då var ju julen snart slut. Jag ville alltid ha mer jul.
 
2. Last christmas - Wham
 
3. All I want for christmas - Mariah Carey
 
Sen brukar jag alltid lyssna på mössens julafton, itne för att den är bra direkt men bara för att den påminner mig om när jag fick jullov på skolan. Vi gick alltid till gymnastikhallen hela skolan och sjöng den sången (och några till) så av nostalgiska skäl lyssnar jag alltid på den.
 
Har ni några låtar ni alltid lyssnar ?

Kommentarer
Postat av: erica

Peter Jöback är allt bra mysig!

Vi lyssnar alltid på samma spellista på spotify med allt från tommy nilsson till skämtlåtar. :)

Svar: Det är som hos oss då. Men i år har en utökats med några nya låtar i alla fall
victoriajul.blogg.se

2016-11-30 @ 10:55:08
URL: http://www.grinchensfru.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback