Pepparkakssnittar

Blir lite mycket recept nu men jag lägger ut lite bra recept så ni får ta del av dom och för att jag inte ska glömma bort dom själv. 

Bara en vecka kvar till julafton idag, tiden går alldeles för fort. Vill ni baka en snabb kaka till kaffet eller kanske adventsfika imorgon kan ni göra dessa Pepparkakssnittar. 



100 gram mjukt smör


1 dl socker


2 msk sirap


1 tsk kanel


1 tsk malen ingefära


0,5 tsk kryddnejlika malen


0,5 tsk kardemumma 


2 dl vetemjöl


0,5 tsk bikarbonat 




Blanda ihop smör och socker med en en gaffel. 


Tillsätt sirap och kryddor. 


Tillsätt mjöl och bikarbonat. 


Blanda till en smidig deg. 


Dela i två delar och rulla till två längder. 


Lägg på en plåt med bakplåtspapper. 


Lägg de en bit i från varandra för de flyter ut ganska mycket. 


Grädda i 15 min på 175 grader. 


Skär i bitar. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback