Klä granen

Hos oss brukar vi ta in och klä granen runt lucia. Bara för att vi vill hinna njuta av den innan jul, för när julen är slut brukar den åka ut rätt fort.
När jag var liten tog vi alltid in och klädde granen dan innan julafton men sen hade vi den kvar till tjugonde knut.

Jag vill alltid klä granen på mitt sätt och som jag vill ha den, i år vet jag inte riktigt hur jag ska göra eftersom jag har en liten vild 1,5 åring här hemma. Eftersom jag bara har glaskulor och han gillar att kasta saker i golvet är jag lite rädd för att mina kulor inte överlever julen.

Eftersom jag tycker att barn ska få klä en gran också har mina barn fått små granar att ha på sina rum som får klä precis som de vill. Nissen kommer att ställa fram deras granar i natt på deras rum så de ska få klä dom imorgon.

Ifjol köpte jag dessa kulor åt barnen på Rusta på mellandagsrean. Jag har bara vitt och silver i min gran så det färgglada får barnen stå för. Men jag kan inte låta bli att tycka om kulorna ändå.


Kommentarer
Postat av: Linda/Candygirl

Smart tänkt.. GJorde likadant när min unge var liten. Nu fixar han dock att klä den "riktiga!.

Svar: Ja alla blir nöjda på det viset
victoriajul.blogg.se

2016-12-06 @ 18:55:08
URL: http://www.candygirl.nu/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback