Granen står så grön och grann....

I garaget, än så länge får den stå och acklimatisera sig lite. Ikväll ska den nog få komma in i förrådet där det är lite varmare.
Vi brukar alltid köpa vår gran efter att bi varit på förskolan på luciafirande, men i år fick jag för att köpa den redan igår. Tur var väl det för vi fick tag i den sista rödgranen de hade.

Den är så fin och tät, gillar odlade granar bäst. Ibland säljer Lions granar de huggit i skogen och de blir aldrig lika fina som de odlade. Nu luktar det fantastiskt i garaget så jag vill nästan bosätta mig där.


Kommentarer
Postat av: JESSICA

Åh, va härligt.
Vi måste också köpa vår. Men hur länge håller den inne? Jag tänker att vi köper vår nästa helg - så hinner vi ha den en vecka innan julafton. ... och hoppas att den överlever lite längre än så =)

Svar: Vi brukar alltid ta in vår till lucia. Den brukar alltid hålla till efter jul
victoriajul.blogg.se

2016-12-08 @ 12:05:22
URL: http://julilaloland.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback