Vi komma vi komma......

Jag har alltid bakat pepparkakor till jul, och det är något som mina barn också får göra. Jag använder alltid samma recept som mamma använde sig av när vi var små så det är en liten tradition. En annan tradition är att varje år köpa ett nytt pepparkaksmått, det gjorde vi alltid när vi var små så jag har fortsatt den traditionen. Det har faktiskt blivit 2 nya eftersom barnen fått de i sina paketkalendrar. 

I år har vi till sonens stora glädje inhandlat ett Batman pepparkaksmått. 


Kommer även att användas när sonen ska ha sitt Batman kalas. Själv gillar jag mer traditionella pepparkaksmått som grisar, granar, bockar och gubbar/gummor. 

Brukar ni baka pepparkakor? 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi brukar också förnya pepparkaksmåtten med nåt nytt mest varje år, det är lite roligt!

Svar: Ja det är ju det. Nu när barnen är lite större är det roligt att involvera de i köpet också tidigare har jag fått välja själv
victoriajul.blogg.se

2015-09-30 @ 22:07:36
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Annie

Jag bakar alltid för mycket pepparkakor, men det är ju såå mysigt! I år skulle jag vilja köpa en pepparkaksform som ser ut som en vacker snöflinga - har sett dem överallt i tidningar men vet inte var jag ska få tag på en...

Svar: Här finns det några sorters snöflingor http://formina.se/vinter-jul/
victoriajul.blogg.se

2015-10-01 @ 13:39:55
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback