Stickade tomteluvor

Jag har tidigare berättat att jag stickade tomteluvor åt barnen och nu är jag klar med dom. Jag har faktiskt gjort fyra mössor men den första blev inte alls bra så den fick bli en testmössa. 


Det var riktigt roligt att sticka, dessa mössor är det första jag stickat eller jag stickade ett armband på slöjden när jag gick på högstadiet. Alla var tvingad att sticka och eftersom jag inte insåg hur kul det är valde jag ett armband som gick fort att göra. Nu ska jag sticka vintermössor åt barnen, väntar på reflexgarn åt de äldre barnen som de valt. 




Kommentarer
Postat av: Annie

Bra jobbat! Vad fina de blev! Vad använde du för mönster? Jag blir nästan lite sugen på att sticka en till mig själv...

Svar: Tack så mycket. Jag hittade ett mönster på stoff och stil. Fick dock göra om det till minstingen eftersom det inte fanns något mönster på så små mössor
victoriajul.blogg.se

2015-09-22 @ 09:08:28
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se
Postat av: Anna

Superfina mössor!

Svar: Tack så mycket.
victoriajul.blogg.se

2015-09-22 @ 09:19:10
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Jennie

Åh vad fina, gillar att de är tomteluvor fast ändå som en vanlig mössa. Jättefint stickat också, svårt att få det helt jämt när man är nybörjare.

Svar: Tack vad snäll du är. Ja det finns ju en hel del små fel på dom men jag är ju nybörjare så det är inte så konstigt. Ja barnen kan ju använda de som mössor om de vill också vilket är bra då de brukar ha sitt luciafirande på förskolan utomhus.
victoriajul.blogg.se

2015-09-22 @ 09:26:11
URL: http://adventstid.se
Postat av: Annas Jul

Hej igen! Tycker dina mössor som sagt är superfina och undrar om jag får långa bild, skriva om dem och länka till dig?

Svar: Ja det får du göra. Vad roligt att du gillade dom
victoriajul.blogg.se

2015-09-28 @ 22:58:29
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Anonym

Älskar tomtemössorna! Du kan inte tänka dig att beskriva mönster till mig? Vill så gärna att min sambos mormor ska sticka såna till våra barn :) Min mail är: [email protected] om du bestämmer dig för det :) Ha det bra! Kram Sara

Svar: Mönstret finns på Stoff och Stil
victoriajul.blogg.se

2015-10-18 @ 15:42:15

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback