En julklapp till mig

För många år sedan köpte jag en julservis, valet föll då på Disney Jul från Fyrklövern. Hade jag valt i dag hade förmodligen valet blivit ett annat men samtidigt förknippar jag Disney med julen så jag tycker fortfarande om den.
Gissa om jag blev glad igår när det dök upp en stor "julklapp" från fyrklövern med ett presskit innehållande just Disney jul, ja nu var det ju inte bara jag som blev utan mina två äldre barn blev också glada.
Kan man bli annat än glad av att få ett sådant paket ?
Vad fanns det då i paket? Jo detta:
 
I år har de nämligen utökat servisen från de tidigare 12 motiven till ytterligare två - Frost och Bilar. Servisen som är designad av Stefan Lindahl tål maskindisk och säljes endast hos Fyrklövern. Servisen finns i förutom tallrik, assietter, djuptallrikar även som kaffeservis, glöggservis och en hel del andra saker så som uppläggningsfat.
 
 
Eftersom jag har en dotter som är tokig i Frost blev hon eld och lågor när jag visade henne tallriken. I år ska hon minsann få äta sin julmat på en Frost tallrik. Även jag gillar den, det är ett fint och juligt motiv.
 

 
Äldste sonen sa direkt att detta var bara hans tallrik så även han blev nöjd. Själv tycker jag att detta motiv inte är särskilt juligt men och andra sidan så är ju inte alla de andra tallrikarna det heller som t.ex Askungen men henne förknippar jag ändå med julen eftersom hon visas med Kalle Anka varje år.
 
Foto:Fyrklövern
De har tyvärr i år gjort nya glas till servisen, tyvärr säger jag för att jag har den äldre glasen där det är samma motiv på glasen som det är på tallrikarna men i och med att de har ändrat så kommer jag inte kunna köpa glas med Frost och bilar på. Nu var ju dessa glas väldigt fina med tingeling påså det är ju synd att jag köpte den äldre varianten. Glasen har liksom tallrikarna en kant i äkta guld vilket ger dom en lite lyxigare känsla och utseende.
 
 

Kommentarer
Postat av: ljuvajul.blogg.se

Vilka fina saker! Glasen var festliga tyckte jag :)

Svar: Ja visst var dom. Synd att jag har köpt de äldre glasen för då kan jag ju inte köpa dessa
victoriajul.blogg.se

2015-09-01 @ 13:48:23
URL: http://ljuvajul.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback