Pepparkakshus

När jag var yngre brukade vi alltid göra ett färdigt pepparkakshus, när jag flyttade hemifrån blev det inte alltid ett pepparkakshus men en gång försökte jag mig på att göra Eiffeltornet. Det gick inte alls eftersom jag hade lagt mina delar vid ett fönster som förmodligen drog eftersom alla mina delar blev mjuka men det företog jag inte då utan jag gjorde om alla delarna och la de vid samma fönster och resultatet blev så klart att delarna mjuknade igen. Jag gav då upp och det blev inget pepparkakshus det året och inte något de följande åren heller. Men sedan några år tillbaka göra jag ett eget pepparkakshus, det tar en del tid men det är roligt att få till ett färdigt resultat. 


I fjol blev det en kyrka, vad det blir i år har vi inte bestämt oss för än. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Så fint! Jag sitter här och funderar på om jag ska kavla ut deg och göra stommen till mitt pepparkakshus. Tog fram deg ur frysen i morse. Tänkte att det kunde vara trevligt att lyssna på en CD-bok medan jag grejar.

Ha en fin kväll!
Linda

Svar: I år ska jag minsann börja i tid. Det tar ju ett tag att göra ett hus
victoriajul.blogg.se

2015-11-07 @ 16:22:02
URL: http://lindastappa.blogspot.se
Postat av: Ellinors julblogg

Åh, jag borde göra pepparkakshus igen. Det var minst 10 år sen jag senast gjorde ett. En liten pepparkaksby med kyrka och stugor blev det då om jag minns rätt... Superfin peppiskyrka i fotot!

Svar: Ja gör det. Det är ju så roligt att göra tycker jag
victoriajul.blogg.se

2015-11-08 @ 00:12:58
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback