Pepparkakeland

Mitt i mina planer om pepparkakshus kom boken Pepparkakeland av Mattias Kristiansson i brevlådan. 
 
Förutom en del tips innehåller boken mallar till 22 stycken byggen. Det finns allt från enkla små byggen till lite större avancerade hus. 
Beskrivningarna är enkla och tydliga så det lär inte bli några problem alls med att göra hus efter denna boken. 
 


 
 
Jag frågade barnen vilket de ville att vi skulle göra i år och var helt säker på att åtminstone ett av dom skulle svara slottet men de både tyckte att vi skulle göra en fyr så om de inte ändrar sig lär det bli en fyr i år. 
 
 
Boken finns bl.a. På Bokus och där den kostar 155kronor.  
 
 
Boken är ett recensionsexemplar. 
 

Kommentarer
Postat av: radhuslivet.se

Tusen tack för det här tipset! Ska köpa denna bok!! :)

Svar: Jag gillar böcker med pepparkakshus byggen så detta var en rolig bok för mig.
victoriajul.blogg.se

2015-11-10 @ 20:38:07
URL: http://radhuslivet.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback