Mjukpepparkaka med frosting



Kaka:
150 gram smält smör
1,5 dl strösocker
1,5 dl brun farin socker
3 dl vetemjöl
2 msk kanel
1 msk bakpulver
1 tsk malen nejlika
1 msk malen ingefära
2 dl fil
Frosting:
60 gram mjukt smör
5 dl florsocker
1 msk vaniljsocker
1 msk citronsaft
100 gram Philadelphiaost

Kakan:
Vispa ägg och socker pösigt. 
Vispa ner smör och fil. 
Blanda alla torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten. 
Häll i en smord form. 
Grädda på 175 grader i 40-45 minuter. 
Frosting:
Blanda alla ingredienser till frostingen i en skål och vispa ihop det med en elvisp. 
Spritsa den på den kalla kakan. Jag använde tyllen wilton 2D för att göra rosorna.





Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback