Glöggbollar utan socker

Jag experimenterade fram ett eget recept igår. Resultatet blev glöggbollar, tanken var att det skulle bli pepparkaksbollar så de ska jag bland annat bjuda på idag vid vår glöggprovning. 

12 st urkärnade dadlar
0,75 dl fiberhavregryn
1 dl mandlar
1,5 dl kokos
3 msk kokosolja
1 msk citronsaft
2 msk pepparkakskrydda. 
Kokos att rulla dom i. 

Kör dadlarna i en matberedare. 
Tillsätt de övriga ingredienserna och kör till en slät smet. 
Rulla till bollar som rullas i kokos. 
Låt stå kallt tills de skall serveras. 





Kommentarer
Postat av: LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Åh, det låter gott! :)

2015-11-22 @ 22:19:44
URL: http://babustyle.forme.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback