Astrid Lindgrens Jul

För ett tag sedan kom ett recensionsexemplar av boken Astrid Lindgrens jul i brevlådan och nu har vi hunnit med att läsa hela boken.
 

Boken innehåller sju julsagor av Astrid Lindgren och för de som inte vill eller kan läsa kan få sagan uppläst av Astrid själv.
 
Sagorna är några mer kända och några mindre kända vilket gör att det blir en bra blandning av sagor.
 
Boken innehåller inte så många bilder och sagorna är lite längre så  jag anser att boken lämpar sig bättre till lite äldre barn som orkar sitta stilla ett tag och lyssna.
 
Jag tycker att detta är en helt underbar bok och min dotter som är 6,5 år älskar den. Hon kryper gärna ner i soffan eller sängen och lyssnar på en saga själv.
 
Boken finns att köpa bl.a. på Adlibris för 217 kronor.

Kommentarer
Postat av: Liza

Vilken härlig bok! Finns ju inget finare än Astrid Lindgrens sagor! Även jag som inte har barn ännu hade velat läsa den!

Svar: Kolla på biblioteket om den finns där så kan du läsa den
victoriajul.blogg.se

2015-11-02 @ 13:15:44
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Jul i fjällen

Åh, vilken fin! Jag har en vanlig bok som heter Astrids jul (eller liknande...) med de olika julsagorna i, men det här med att kunna lyssna själv är ju jättemysigt! Jag älskade det när jag själv var liten, du vet de där böckerna med kassettband, "när du hör det här ljudet..." :) Men jag har inte riktigt fått dottern att uppskatta det lika mycket än, men hon är bara 5, så det kommer kanske...

Svar: Ja det blir lite samma sak som när man var liten och lyssnade på kassettbanden. Min dotter är 6,5 år och hon älskar boken
victoriajul.blogg.se

2015-11-02 @ 14:23:46
URL: http://julifjallen.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback