Årets första tävling: Chokladkalender

I samarbete med Choklade Compagniet har jag fått möjligheten att låta någon av er vinna en chokladkalender från Summerbird. Det är en riktigt bra kalender som inte bara är ekologisk utan den har inte bara en utan TVÅ bitar av choklad varje dag. Jag skulle inte själv ha något emot att vinna ett sånt här fint pris, så passa på och tävla nu.
Reglerna är enkla och alla kan vara med. För att delta ska du:
1. Lämna en kommentar med ditt namn och motivera vem du skulle dela med dig av chokladen till ifall du vann.
 
För plus i kanten dela bilden på din blogg eller instagram.
 
Följ gärna Victorias jul på Facebook eller instagram (Victorias_jul).
 
Tävlingen avslutas den 20 november kl. 21.00
 
Vinnaren meddelas på bloggen och det är vinnaren själv som ansvarar för att maila sina uppgifter till mig. Vinsten skickas endast inom Sverige. Det är endast tillåtet att delta en gång per person. Upptäcks någon form av fusk blir man utesluten från tävlingen.
 
Tävlingen är avslutad
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie teodorson

Gillar på fb, nathalié eriksdotter teodorson.
Hade delat med min dotter! Är ensamstående med Charlie och givetvis hade det varit mysigt att få dela chokladkalender med henne. Vi älskar choklad :)

2015-11-10 @ 15:08:46
Postat av: Malin stjernberg

Åh! En sån lyxig kalender vill jag ha. Delar med sambon (om han e snäll;) Följer dig både på Fb & Instagram!

2015-11-10 @ 15:09:36
Postat av: Jessica

Har spanat på kalendern ett tag nu men inte kommit mig för att köpa den.
Om jag skulle bli den lyckliga vinnaren av kalendern, så skulle jag dela den ihop med min man. Barnen öpnnar sina choklad-, LEGO- och SVT/SR-kalendrar, så då kunde vi passa på att också få något gott varje dag fram till jul. ❄️❄️❄️

/Jessica (enunderbarjul på IG)

2015-11-10 @ 15:12:41
Postat av: Ely Beduya (amarllie)

Hej! I am Ely. Mother of 2 kids! If i will win! I would love to share the chocolates to my parents in law on Christmas. My family will be celebrating Christmas day in my parents in law so it would be fun to share it with them. Hope to win!💋

2015-11-10 @ 15:13:16
Postat av: Olivia Jonsson

Jag är med! Om jag vann skulle jag ha kalendern i mitt skåp i skolan och dela chokladen med min bästavän Frida! Kul med en tävling med ett så fint pris! Har delat bilden på instagram, mitt konto är dock inställt på privat.

2015-11-10 @ 15:15:09
Postat av: Caroline

Caroline

Jag skulle dela med min kusin, vi längtar båda så mycket efter julen :)

2015-11-10 @ 15:16:10
Postat av: Anki Odell

har inte varken blogg eller instagram men Gillar & Delar på Facebook
om jag vann kalendern skulle jag inte dela den med någon.......nej,jag skulle ge den till min mamma som förtjänar allt det bästa(& jag ju försökt hitta en perfekt kalender till......& det är ju detta!!!)

2015-11-10 @ 15:27:38
Postat av: Daphne Alice

Det här är verkligen den finaste chokladkalender jag någonsin sett! Den skulle jag vilja dela med min sambo då han skulle behöva piggas upp lite så han orkar med skolan nu när mörkret smugit sig på, vad passar då bättre än en god bit choklad varje morgon? :)

Gillar din sida på facebook och delade även tävlingen där

2015-11-10 @ 15:47:17
Postat av: Fia

Följer dig både på facebook (Ann-Sofie Andersson) och instagram (andersson3392)!
Jag vill givetvis vara med och tävla! Då jag bor själv så skulle den bara bli min, men jag skulle dela med mig till goda vänner som kommer på besök såklar:)

2015-11-10 @ 16:06:28
URL: http://fiasjul.blogspot.se
Postat av: Josefines jul

Åh vilken mysig tävling! Om jag vann hade jag faktiskt gett kalendern till mina föräldrar. När de dricker sitt te framför tv:n på kvällarna hade de passat perfekt med en varsin chokladbit.

2015-11-10 @ 16:15:48
URL: http://www.nouw.com/josefinesjul
Postat av: Josefines jul

Åh vilken mysig tävling! Om jag vann hade jag faktiskt gett kalendern till mina föräldrar. När de dricker sitt te framför tv:n på kvällarna hade de passat perfekt med en varsin chokladbit.

2015-11-10 @ 16:16:16
URL: http://www.nouw.com/josefinesjul
Postat av: Emelie

Vilken bra idé med två bitar choklad i varje lucka! Perfekt att dela med någon man tycker om (eller ta en morgon och en kväll om man vill ha allt gottigt för sig själv!). Riktigt snygg var den också, skulle pryda vilket hem som helst.

Jag skulle självklart dela med min fina man, han är om möjligt än ännu större godisgris än jag och väl värd en liten godsak varje dag för att han förgyller mitt liv.

2015-11-10 @ 16:21:31
Postat av: Solbritt Ilkert

Jag delar med min make naturligtvis. vi älskar båda choklad så det passar oss perfekt.

2015-11-10 @ 16:36:19
Postat av: Lotta

Ser gott ut! Jag skulle dela med mig till min mamma,
som betyder så oerhört mycket för mig och också uppskattar god choklad.

2015-11-10 @ 16:42:03
Postat av: Christine

Om jag vann skulle jag dela med min man eftersom barnen får en egen kalender.

Följer dig på instagram

2015-11-10 @ 16:47:58
Postat av: Hjärtebarnsmamman ♥

Åhåhååå! Gravida själviska mamman blir helt till sig här ju. Skulle dela den med... ehh... mig själv ;) Bebis i magen? :P Delat offentligt på fb, Dessie Borgström

2015-11-10 @ 18:15:32
URL: http://hjartebarnsmamman.se
Postat av: Mer jul - Lillie

Lillie heter jag och jag är så klart med och tävlar :) Om jag vann skulle jag dela den goda chokladen med kära sambo som behöver lite choklad att pigga upp sig med emellan sina tentor.

2015-11-10 @ 18:44:35
URL: http://merjul.blogg.se
Postat av: Vanessa andersson

åhh om jag vann så skulle jag vilja dela med min farmor och farfar. Haha, jag tror de älskar choklad mer än jag ;)

2015-11-10 @ 19:13:54
URL: http://vanessaandersson.se
Postat av: Malin

Min granne har blivit änka efter 53 lyckliga år med sin älskade make. Hennes höjdpunkter är att besöka oss, men jag vet att hon känner att hon stör och är till besvär. Men vi behöver henne lika mycket som hon behöver oss, därför är det givet att jag skulle dela min chokladkalendervinst med henne, då har hon ju en anledning att komma in till oss varje dag <3

2015-11-10 @ 19:15:50
Postat av: Malena Nordenbro

Om jag vann skulle jag dela den med min snälla mamma som alltid ställer upp och passar mina barn när jag behöver barnvakt. Hon älskar choklad lika mycket som jag men hon skulle aldrig unna sig en såpass dyr kalender själv, därför skulle det vara så kul att kunna bjuda henne! Jag följer dig på instagram.

2015-11-10 @ 19:21:48
Postat av: Ellinor Nordman

Vad härligt det skulle vara med en chokladkalender. Jag skulle dela med min pojkvän/sambo, perfekt julmys!

2015-11-10 @ 19:30:53
Postat av: Julia

Gärna med och tävlar! Jag skulle dela med mig till min sambo. Han har nyss börjat ett nytt jobb och arbetar hela tiden. Hade varit mysigt att få öppna luckan tillsammans innan man kilar iväg för dagen. Dessutom är det ju aldrig fel med choklad till frukost?! :)

2015-11-10 @ 19:32:16
Postat av: Emma, Jul i fjällen

Åh, en sådan har jag spanat på i flera år! Jag visste inte att det var två bitar varje dag! Det passar ju helt perfekt: en till mig och en till mannen :)

Skulle bli så himla glad om jag vann!! Jag har tipsat om tävlingen på min blogg :)

2015-11-10 @ 19:47:25
URL: http://juifjallen.blogspot.se
Postat av: M

Fick idag den hemska nyheten att min svärmor är sjuk så jag skulle vilja ge den här kalendern till henne att dela med sin man för att ge en liten ljusglimt under de kommande jobbiga veckorna i december.

2015-11-10 @ 21:06:42
Postat av: Malin Svensk Björck

Delar på instagram, malinsvenskbjorck
Skulle dela chokladen med min underbara man som gärna sätter sig i bilen och åker 2mil bara för attmin mens gör mig sjukt chokladsugen. Dags att bjuda tillbaka :)
Ha en fin vecka!
Mvh
Malin Svensk Björck

2015-11-10 @ 21:57:11
Postat av: Amanda Bach

Jag skulle dela med min danska sambo. Det var han som presenterade Summerbird för mig. Har varit på deras fabrik, men aldrig smakat deras julkalender. Sambon hade älskat det.

2015-11-10 @ 22:02:48
Postat av: Ullis

Inte till mig men till min mor och far,
som uppenbarligen till givmild mig uppfostrat har.
Knepiga att hitta klappar till, de är alltid mer värd
men då kärlek sägs gå genom magen är ju denna lyx och flärd!

2015-11-10 @ 22:14:50
Postat av: Åsa

Om jag vann skulle jag dela den med min bästis som ska bo hos mig och julmysa halva december. Hade varit himla fint!

2015-11-10 @ 22:33:28
URL: http://decembernatter.blogg.se
Postat av: Erika (söderjul)

Jag vill gärna vara med och tävla! Kalendern skulle jag inte bara dela med någon utan jag skulle helt ge bort den till min fina mamma och pappa som förtjänar att bli lite extra bortskämda. De skulle få dela den och förhoppningsvis njuta lite varje dag. Tack! :)

2015-11-10 @ 23:55:49
URL: http://sderjul.blogg.se
Postat av: Kristiina

Hej!

Jag är gärna med!

Att räkna ned till julafton är magiskt oavsett om man är liten eller stor. Minns kalendern jag delade med storasyster och lillebror. Efter många år och efter många kalenderar finns det bara en
som jag vill dela en chokladkalender med nu. Och det är min älskade make Magnus ju! Dela, njuta, mysa och tissla och trassla om decemberhemlisar!

- Gillar på FB som Kristiina Söderström.
- Följer och delar på Instagram som Sodercrowcastle.

Ha en fortsatt fin november!
Med vänlig hälsning,
Kristiina.

2015-11-11 @ 05:16:26
Postat av: Jenny

Oh vilket fint pris! Jag hade delat med mig till me, myself and I 👼

2015-11-11 @ 06:13:42
Postat av: Anneli- Tomtens morsa

Anneli heter jag..... OM jag skulle dela den med någon, så skulle min chokladpralintokiga dotter få en bit varje dag, men jag hyser inga som helst tvivel om att det skulle funka alldeles utmärkt för mej att behålla båda bitarna för mej själv ;)

2015-11-11 @ 06:39:25
URL: http://tomtensmorsa.blogg.se
Postat av: Anette - En fin jul

Jag vill självklart vara med och tävla om denna underbara kalender. Jag fullständigt älskar choklad och det vore ju fantastiskt att få räkna ner dagarna fram till julafton med en chokladbit till mig och en till maken :)

2015-11-11 @ 07:22:51
URL: http://enfinjul.blogg.se
Postat av: Ida

Åå jag vill väldigt gärna vinna denna fina kalender och jag skulle dela den med min sambo =)

2015-11-11 @ 07:24:24
Postat av: Anonym

Jag vill gärna vara med och tävla. Om jag vann skulle jag dela med min älskade sambo som varit en riktig klippa det senaste året då jag drabbades av en stroke 1:a advent 2014. Det blev inte mycket till jul för någon av oss - så i år ska vi fira ordentligt och ta igen det allt vi missade då! //Jenny

2015-11-11 @ 07:33:05
Postat av: Maria

Det skulle vara min syster då. Helt perfekt.

2015-11-11 @ 08:27:23
Postat av: Anonym

Åh, den här skulle jag dela med sambon och få en njutningsfull morgon varje dag.
Gillar och delar på FB alias: Mary-Anne Christensen
Tack för en underbar blogg!
Hälsningar
Petra
[email protected]

2015-11-11 @ 08:47:06
Postat av: Mia Haapaharju

Vilken bra julkalender med 2 st chokladbitar i varje lucka! jag är annars en chokladoman som gärna äter upp alla choklad som finns hemma själv...Men denna kalender skulle jag självklart dela med min sambo :)

2015-11-11 @ 08:48:02
Postat av: Anne-Mari

Vilken härlig vinst!
Jag vill ge kalendern till min man, då jag själv slutat äta godis!

2015-11-11 @ 09:26:35
Postat av: Jenny

Följer dig överallt! Insta, FB och bloggen. Har även skrivit om tävlingen på min egen blogg.
Jag skulle dela denna med min pappa för mamma har redan en chokladkalender men inte pappa!

2015-11-11 @ 10:08:07
URL: http://jennysjul.wordpress.com
Postat av: Cecilia Larsson

Jag hade delat med mig till min make då barnen alltid har egna chokladkakendrarcsom de får av både farmor och mormor.

Kram

2015-11-11 @ 10:12:40
Postat av: Anonym

hade låtit barnen dela på den! julen är ju trotts allt barnens tid!

2015-11-11 @ 10:22:30
Postat av: Liza

Oj, vilken kul tävling!! Jag skulle vilja tävla för min man som bor väldigt långt borta från sin familj (han kommer från Turkiet). Sedan flytten från Turkiet har han kommit att älska julen precis som jag men det märks att han blir lite smådeppig varje jul när min familj är så nära och hans så långt borta :/ En sån här hade säkerligen muntrat upp honom varje morgon! Kanske han till och med hade kunnat dela med sig en bit till mig varje morgon? Win win liksom :)

2015-11-11 @ 11:09:15
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Emma J

Om jag har turen att vinna skulle jag dela julkalendern med min fina make. Det hade varit en perfekt nedräkning till julafton, som jag hoppas blir riktigt vintrig och fin!

2015-11-11 @ 11:11:30
Postat av: Anneli P

Jag vill dela chokladkalendern med min man eftersom han precis har upptäckt varför man ska köpa ekologiskt! Därför tycker jag att han är värd god ekologisk choklad. delat på facebook.

2015-11-11 @ 11:20:19
Postat av: Frida Elmgren

Oboy vilken smarrig kalender! Jag skulle dela med tonårsdotter och min sambo, det skulle bli vår första kalender i vårt gemensamma hem och det förtjänas att invigas med lyx :D

Så jag håller tummarna på turen och passar på att önska dig en riktigt härlig vecka! Hälsningar Frida

2015-11-11 @ 11:47:49
Postat av: Mikaela Grön

skulle låta mina barn dela för det är ju trotts allt barnens högtid julen :)

2015-11-11 @ 11:54:25
Postat av: stefa westberg

med min bättre hälft ;)

2015-11-11 @ 11:55:18
Postat av: Rebecca

Åhh att Summerbird har gjort en julkalender, två goda ting slås ihop till något underbart! Min bästa vän, som jag har känt sedan vi var små, har äntligen fått tag i en lägenhet tvärs över gatan från mig och flyttar in första advent. Att få dela denna kalender med henne (också hon en skogstokig chokladälskare) hade ju varit helt fantastiskt. En liten påminnelse om hur julen är en tid att spendera med de man älskar, och att dela med sig! Lär dock bli en hel del springande mellan våra lägenheter även utan kalendern... God jul allesammans! Följer dig på instagram sedan tidigare :)

2015-11-11 @ 12:38:33
Postat av: Madeleine W

Jag skulle dela med den som behagar göra mig sällskap i soffan på kvällen när det är dags för lucköppning. Maken eller någon av barnen alltså. Om ingen gör mig sällskap skulle jag äta upp båda två själv i min ensamhet, helt okej det också;)

Ha en fortsatt fin dag!

2015-11-11 @ 13:34:54
URL: http://www.julbloggen.se
Postat av: Linda / Candygirl

Den hade jag förärat min son
och hoppas att han där ifrån
bjuder mig och sin far
åtminstone en eller ett par.

2015-11-11 @ 13:49:19
URL: http://www.candygirl.nu/
Postat av: Jerker Nilsson

Vore jättekul att vinna till min barnsliga och godissugna fru :)

2015-11-11 @ 14:01:51
Postat av: Sofies julblogg

Jag vill vara med! Jag skulle vilja dela kalendern med min sambo. Han är en riktig godisgris, så om jag inte är sugen på choklad någon dag kan ha få båda. En fördel med att ha någon att dela livet med!

2015-11-11 @ 15:19:51
URL: http://sofiesjulblogg.blogspot.se/
Postat av: Jessica

Jag skulle dela den med mina två nyvunna "mammavänner" som är lika jultokiga som jag - blir inte mkt choklad till var och en, men det vi får är vi väl värda ;)

Delar på blöggen!

2015-11-11 @ 20:34:14
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Eva

Hej. Klart jag och gubben skulle äta en varsin bit choklad varje dag fram till jul. Gottigottgott:)

2015-11-11 @ 20:49:13
Postat av: Malin Junghard

Jag hade delat med min syster Elin som äter för två i vinter :D Hon (och pyret) hade faktiskt fått båda chokladbitarna varje dag!

2015-11-11 @ 21:09:35
Postat av: Monica

Båda chokladbitarna skulle hamna i min egna mun.Bor med två vovvar och de får ju inte äta choklad,så mer till matte:)

2015-11-11 @ 22:16:52
Postat av: Jenny Kisk

Jag skulle dela med min pappa! Han ställer alltid upp i alla lägen, i både vått och torrt. <3

2015-11-11 @ 22:38:00
Postat av: Sanna

Åh, vad gott med choklad och vad roligt med en lite mer vuxen variant till mig. Skulle givetvis dela med mig utav chokladen till dottern, som alltid brukar bjuda mig när hon öppnar sin chokladkalender. För en gång skull är det kanske min tur att ge tillbaka lite.

Delat offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

Följer även din sida på FB (Sanna Kaakinen).

Kram Sanna

2015-11-11 @ 23:26:38
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Sabina Wangenfors

Jag vill gärna tävla och jag skulle såklart dela chokladen med min man :D
(har gillat på facebook)

2015-11-12 @ 06:08:18
Postat av: [email protected]

Varje år är jag så avundsjuk på min sons chokladkalender, som ser så god ut, men som bara har en bit. I år är det min tur att få en egen chokladkalender. Älskar att det är två bitar i varje lucka då kan jag dela en bit varje dag med min underbara sambo som också gillar choklad gärna tillsammans med lakrits, såg att han kommer få minst två favoriter i denna chokladask. Gillar redan sedan tidigare på facebook.

2015-11-12 @ 08:45:54
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Men oh vad fin, nästan synd att förstöra ett så vackert motiv, men choklad är för gott för att låta bli ;-) Ja här hemma är det alltid fyra barn som smaskar choklad kalendrar i december så därför skulle det vara kul att få en egen till mig och maken så har jag turen att vinna skulle min man Mattias få dela denna med mig :-D

Delar på FB.
Håller tummarna.
Med vänlig hälsning
Lottiz Törnqvist

2015-11-12 @ 10:25:06
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Sara Svensson

Vilken härlig tävling som jag så gärna vill vara med.
Jag skulle vilja dela en chokladbit ihop med min sambo över en kopp kaffe, då vi jobbar om varandra nästan hela decembermånad. Så det hade varit härligt att har något att se framemot.
Kram Sara

2015-11-12 @ 11:29:40
Postat av: Fia

Jag skulle gärna vilja vinna en smaskig kalender och dela den med maken som för en gångs skull ska vara ledig lite innan jul

2015-11-12 @ 12:04:19
Postat av: Maje

Men vad fin:) Är nog den snyggaste kalendern jag nånsin sett!
Jag skulle dela den med min sambo som älskar allt gott:)

2015-11-12 @ 12:29:03
Postat av: Maria

Jag skulle ge den till min syster och systerdotter, dem har varandra <3

2015-11-12 @ 12:38:58
Postat av: Patricia Karlsson

Vilken snygg! Blir ju en kalender och julpynt i ett liksom. Jag bor ensam, så ibland hade jag unnat mig båda själv men när jag får besök hade jag bjudit den personen. Kan tänka mig att kalendern kommer dra blickarna till sig och då kan man passa på att bjuda, sålänge man inte redan smaskat i sig dagens luckan;)

2015-11-12 @ 13:36:19
Postat av: Gunilla . B

Vad kul! En chokladkalender för vuxna ! Delar så klart med min man - vi delar allt broderligt !!

2015-11-12 @ 13:54:23
Postat av: santa´s second home

jag är född förlorare, men är nöjd med att hitta din blogg!den kommer jag följa hädan efter kram från åsa
http://santassecondhome.blogspot.se/

2015-11-12 @ 13:55:28
URL: http://santassecondhome.blogspot.se/
Postat av: Jennya Johansson

Denna lyxiga kalender skulle jag ge till min son och hans fästmö.
Jag gillar på FB och har delat tävlingsinlägget.
Glada hälsningar Jennya

2015-11-12 @ 16:40:36
Postat av: Åsa Ullström

Hej!
Min sambo och jag älskar choklad och såklart känns det bättre om det finns en tanke med ekologi, det är min melodi. Hoppas på denna kalender med chokladmagi inuti <3

2015-11-12 @ 17:20:12
URL: http://facebook.com/aasa.ullstrom
Postat av: Anna A

Hejhej :)

Jag och min pojkvän bor långt ifrån varandra (Österrike) för tillfället, så jag hade delat den med honom när jag åker dit i December! Om jag inte tröstäter upp hela ensam innan :D

2015-11-12 @ 19:27:10
Postat av: Carola L

Jag skulle nog dela med min arbetskamrat Jessica - vi behöver något gott på jobbet!

Gillar på FB (Carola Lind) och har delat: https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10153243831453543

2015-11-12 @ 19:42:33
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: Jeanette Rosenfeldt

Så vacker! ...Den håller jag nog för mig själv! :) <3 Mannen uppskattar inte chokladen så som jag, och barnen hade aldrig uppskattat Den chokladen så som jag. Jag hade köpt egna chokladkalendrar till barnen som julbonus, om jag vann en så fin kalender till mig själv! :)

2015-11-12 @ 23:00:59
Postat av: Carola

Åh vilken underbar vinst i fall jag vann skulle jag dela den med mig själv och njuta hejdlöst av båda bitarna till en kopp kaffe under kvällsbestyren som blir så många innan jul.

Följer på instagram (Zintzy)

2015-11-13 @ 12:00:01
Postat av: annas jul

Åh vad jag skulle vilja vinna denna till min underbara man som fyller år i slutet av november! Han går med på de flesta knas ideer när det gäller renoveringen, är en superpappa och är min klippa!

2015-11-13 @ 12:01:30
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Anonym

Marie (Julmys2015) Vill självklart vara med på detta❤ Jag skulle låta mina två döttrar dela på chokladen..dom älskar choklad o skulle säkert bli jätteglada🎅🎄⭐

2015-11-13 @ 12:11:24
Postat av: Annica Jonasson

Jag skulle dela den med min fina vän Linda som alltid finns där💕

2015-11-13 @ 13:27:03
Postat av: LindaF

Den skulle jag dela med min man i smyg för barnen. Eftersom de inte äter godis fram till nyår för vi smyga med våra godsaker! ❤️
Följer dig på FB och insta.

2015-11-13 @ 17:12:34
Postat av: johanna

Jag skulle dela den här kalendern med min man. Han fyller 25 år den första december och det skulle vara en underbar present för oss båda då jag inte kommer ha råd att köpa någon kalender åt honom eller mig, något jag egentligen längtat efter. Han skulle verkligen vara värd en sån här fin present på sin stora dag.
Jag följer dig på instagram såklart :)ska skriva om detta på bloggen också!

2015-11-13 @ 20:45:01
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Anna Odelberg

Jag heter Anna, och jag skulle dela med mig av choklad till min lilla syster, hon är lika galen i choklad som mig så det är ju perfekt!

2015-11-13 @ 23:10:06
Postat av: Kanelin

Jag skulle dela den med min bästa vän Frida som alltid får mig att må så himla bra!! <3

2015-11-14 @ 09:46:02
Postat av: Lilian N

Jag skulle dela den med resten av familjen.

2015-11-14 @ 14:14:34
Postat av: Uno Lingemark

Dela med min kära storebror

2015-11-14 @ 14:44:50
Postat av: Theresia Vidén

Jag skulle dela den med min fina syster, hon bor granne med mig, så nu får vi en orsak att träffas varje morgon över en kopp kaffe och en chokladbit efter frukost =)

2015-11-14 @ 15:01:57
Postat av: Gunilla Egelstad

Gillar din sida och delat inlägget på fb.
Jag skulle bli så glad - att få börja varannan morgon i december med choklad! För om jag vann- skulle jag ju dela den med min man. För nu är det ju så här - att jag ju både i chokladen och i honom är så kär!

2015-11-14 @ 15:02:37
Postat av: Eva

Gillar och delar. Det skulle vara fantastiskt att vinna en chokladkalender.

2015-11-14 @ 15:44:46
Postat av: Olle

Gillat och delat på fb. Jag har 7 barnbarn som ofta är och leker med morfar/farfar. Dem delar jag mer än gärna denna kalender med, så blir väntan på tomten lite lättare för både dem och mig! ;)

2015-11-14 @ 16:38:53
Postat av: MG

skulle dela med min dotter,vi är chokladfrälsta båda två =)

2015-11-14 @ 17:35:49
Postat av: Anders

Jag skulle ge den till min son som fullkomligt älskar choklad

2015-11-14 @ 18:27:51
Postat av: Alexandra

Jag skulle dela den med resten av familjen. (:

2015-11-14 @ 20:29:35
Postat av: Margareta s

Om lyxig choklad jag får, delad glädje till min syster då det går.I vått och torrt vi delar allt i stora mått. Henne önskar jag allt gott!

2015-11-14 @ 21:05:35
Postat av: ann-sofi

jag vill vinna en choklad kalender till mej

2015-11-14 @ 23:41:45
Postat av: Jenny Sjöberg

Jag skulle dela luckornas chokladbitar med min bebis... som finns i magen - på så sätt får jag båda! ;)
Men lite extra energi skadar absolut inte när det finns två andra barn att hand om också.

2015-11-15 @ 07:25:44
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se/
Postat av: Jens

Jag skulle dela chokladen med min träningskompis Ola som belöning efter att vi genomfört våra träningspass :-)

2015-11-15 @ 07:32:38
Postat av: Ann-Charlotte Larsson

Hej!
Härlig tävling med fint pris <3
Jag delar på såväl Instagram som Facebook och följer dig med spänning på båda ställena!
Mvh
Ann-Charlotte Larsson
@leifdottir

2015-11-15 @ 07:48:22
Postat av: Ann-Charlotte Larsson

Hej igen :)
Förlåt, jag glömde ju att tala om vem som skulle få den andra chokladbiten varje dag, det skulle min fina dotter få såklart!

2015-11-15 @ 07:51:23
Postat av: Anette

Jag skulle bjuda på adventskaffe / adventsmust med choklad och boka in mina barn , barnbarn, släkt och vänner på mysiga advetsträffar :-D

2015-11-15 @ 09:35:04
Postat av: Emma Ivarsson

Jag skulle dela min kalender med min lillebror. Med två bitar skulle vi inte ens behöva bråka om vem som ska få äta dagens bit.

2015-11-15 @ 09:56:09
Postat av: Emy Anspach

Så rolig tävling! :-) Skulle helt klart dela den med min chokladtokiga mamma, det förtjänar hon verkligen ❤️❤️

2015-11-15 @ 13:58:34
Postat av: Lena T

Åh, vilken drömvinst!! Som nybliven ensamstående med 2 barn så vill jag dela med mig till de 2 vänner som verkligen ställt upp för mig och barnen under en svår period i våra liv. Choklad = kärlek :-)

2015-11-15 @ 14:44:43
Postat av: Anonym

Hej,
jag är gärna med och tävlar om den fina chokladkalendern. Den skulle jag dela med mina barn.
Vänliga hälsningar
Ann-Sofie Å

2015-11-15 @ 16:01:57
Postat av: Susann

Åh denna skulle jag dela med min fina man <3
Ett glas rött, tända ljus och julmusik på :-)

2015-11-15 @ 18:23:30
Postat av: Anna Lundqvist

Klart jag är med. Denna hade jag delat med min dotter som är en lika galen chokladälskare som sin mor.

2015-11-15 @ 18:37:15
Postat av: Lotta

Jag vill gärna vara med och vinna denna trevliga kalender med choklad i.

Jag vill dela med min väninna som råkat ut för mycket tråkigheter under kort tid(som stroke två gånger samt tragiskt mist sin son i somras)

2015-11-15 @ 19:03:57
Postat av: Malin

Så härligt att ha en liten mysstund med mannen varje dag när vi delar på dagens lucka. Håller tummarna!

2015-11-15 @ 19:40:49
Postat av: Sanna Alm

Vad fin den är! Jag bor ensam. men skulle dela med mig till vänner och familj som kommer på besök ibland! Choklad gör vem som helt glad, speciellt mig! / Sanna A

2015-11-15 @ 19:42:49
Postat av: Anonym

Följer på insta. SKULLE delat med min bästis en regnig dag!!

2015-11-15 @ 20:22:13
Postat av: Eva

Hej.Skulle dela med min dotter som älskar choklad.

2015-11-15 @ 20:44:25
Postat av: Michelle

Hejsan! (och god jul lite i förväg!)

Även om jag skulle vilja dela med min pappa som jag vet verkligen uppskattar choklad så skulle det ändå få bli min lillasyster. Vi tre bor tillsammans och hon skulle aldrig gå med på att bli utan choklad! Så för hemmets frid så får det delas med henne!

2015-11-15 @ 21:30:20
Postat av: Melina Svärd

Jag skulle dela den med mormor, då skulle jag få titta till henne varje dag och dela en god stund i dubbel bemärkelse!

2015-11-16 @ 07:08:34
Postat av: Katarina Olsen

Åhh, vilken härlig vinst du har,
jag hoppas att den till mig far.
Så att jag kan överraska min nyblivna sambo varje dag,
att ta vår egen lilla stund med vår favoritchoklad skulle bli vår lag.
Vi kan mumsa, prata eller bara av stunden njuta,
samtidigt som vi alla måsten på morgondagen skulle skjuta.

2015-11-16 @ 13:37:24
Postat av: Rebecca Johansson

Skulle dela med min underbara mamma som är en fantastisk mormor till min son. Både jag och mamma gillar choklad och ekologiskt så vad kan vara bättre att vinna är denna vackra chokladkalender? Följer fb och instagram!

2015-11-16 @ 14:30:48
Postat av: Sophie

Jag skulle vilja dela den med mina vänners barn. Jag kanske är en gammal tråkig tant för dem, en rolig chokladkalender kanske får dem att minnas mig med ett leende när de blir vuxna ( nåja så gammal är jag väl inte ) Men jag minns själv när man tvingades dricka ett glas sur mjölk för det var allt man fick när man besökte någon äldre tant. Nej jag vill vara den där roliga tanten som barnen gillar, då kommer de alltid att vilja följa med hem till mig. En chokladkalender är ju både god, spännande och flera kan ta del av den :-)Följer på FB

2015-11-16 @ 19:24:10
Postat av: Julianna Fredriksson

Hej
Är gärna med.

Jag skulle dela den med min sambo
som jobbar i stort sett varje natt för att vi
ska klara oss ekonomiskt. Han är tokig i choklad och därför
skulle jag överraska honom med denna chokladkalender
om jag har turen att vinna. För det är han verkligen värd.

Delar tävlingen på FB
https://www.facebook.com/JFredr


Mvh Julianna Fredriksson
[email protected]

2015-11-17 @ 01:22:16
Postat av: Cornelia

Vilken lyxig kalender!
Skulle definitivt dela denna med mor min, vi är båda som små barn när det kommer till adventskalendrar. ;-)

2015-11-17 @ 02:50:11
Postat av: Lena Ohlsson jern

Jag vill dela denna med min make.❤️

2015-11-17 @ 06:31:17
Postat av: Nadia Walaf

Det är bara jag, sonen och katterna här hemma, så naturligtvis hade jag delat chokladen med min son. Han brukar ju faktiskt bjuda mig ibland. Iallafall när det är något i hans godiskalender som han inte tycker om... ;)

2015-11-17 @ 11:03:21
Postat av: Annika Westlin

Jag skulle vilja dela chokladen med min fyraåriga dotter som älskar choklad i alla former. Jag har gillat din sida på Facebook och bloggat på "Sockerhumlan" om den här trevliga vinsten! Ha en fin jul!

2015-11-17 @ 11:30:17
URL: http://annika70.blogspot.se/
Postat av: Mandelhjärta

Vilken läcker kalender! :)
Om jag har tur skulle jag vilja dela med min man - vi gillar choklad båda, men har ingen kalender...
Ha en fortsatt bra dag!

2015-11-17 @ 14:15:32
URL: http://mandelhjarta.blogspot.com
Postat av: Malin - MalinBelle.com

Jag skulle dela choklad med min fina mamma som jag bor hos! :)

2015-11-17 @ 14:52:29
URL: http://MalinBelle.com
Postat av: Ingrid

Maken och tonåringen har ingen kalender ännu så detta blir en lyxig överraskning för dem. Mannen och jag kanske kan ta varannan dags chokladbit om han går med på det. Tonåringen vill säkert ha varje dags choklad. Det finns ingen större frestelse än Summerbird. Lätt att bli beroende av Summerbird och den är säkert antioxidantrik också....

2015-11-17 @ 15:08:30
Postat av: emma rudbeck

Hej Följer på fb. Min tonårsdotter som bor hemma skulle jag dela chokladen med. Håller tummarna o hoppas på tur

2015-11-17 @ 17:35:33
Postat av: Ennie Kramer

Längtan hade varit olidlig.
Allt började som vanligt, den 1:a december öppnades chokladkalendern. Dag för dag, bit för bit. Förutom för min äldre syster. Hon smackade i sig hela chokladkalendern i ett nafs!
Julafton kom, och äntligen skulle jag få äta den största chokladbiten. Jag öppnade varsamt luckan.... SISTA CHOKLADEN VAR BORTA!
Min syster hade ätit upp den.

Jag skulle vilja dela chokladen med min syster, så jag är säker på att få avnjuta choklad på julafton (eftersom denna kalender innehåller 2!) God jul!

2015-11-17 @ 20:19:07
URL: http://www.lyckasmedbakning.nu
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Min sambo är tokig i choklad så vi skulle såklart öppna varannan lucka :-)

Följer dig på FB, Anna Karlsson

Har delat här

https://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2015/11/17/chokladkalender-2011/

2015-11-17 @ 20:50:09
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Jenny

Jag skulle dela chokladen med min bästa vän :)

2015-11-17 @ 21:07:50
Postat av: Annika

Skulle ge en bit till min mamma som är flitig och jobbar mycket under juletiden. : )

2015-11-17 @ 21:10:05
Postat av: Anonym

Då jag redan har köpt en lyxig kerastasekalender skulle min gottegris till mamma få njuta av denna härliga vinst!

/Julia ([email protected])

2015-11-17 @ 21:29:07
Postat av: charlotta hellström

oj vilken härlig vinst om jag har turen skulle jag spara alla luckorna fram till den 18 december då min älskade dotter kommer hem från sina studier 123 mil bort. Vi skulle ha en riktig choklad njutar kväll bara hon och jag =)

ha en fin vecka

2015-11-17 @ 22:30:41
Postat av: Malin Gustafsson

Jag skulle dela den med min fina kille,
vi både älskar choklad och de hade varit
härligt med lite vardagslyx att få unna sig fram till jul! :)

Gillar dej på Facebook - Malin Gustafsson
Har delat på Facebook: https://www.facebook.com/malin.gustafsson.7169

Hoppas på tur.

2015-11-17 @ 22:59:17
URL: http://nouw.com/Frozenvanilla/
Postat av: Lydia Sleyman

Jsg skulle dela med mig av chokladen till min man, för att han betyder allt för mig och jag vill att vi delar allt tillsammans.

2015-11-17 @ 23:07:33
Postat av: Anna Hägg

jag skulle dela den med min lille son :) följer på fb :)

2015-11-17 @ 23:08:50
Postat av: Lotta

Jag vill dela med min man, som är en riktig klippa i mitt liv. Vi har två små barn (4 och 5,5 år gamla) och jag har varit sjukskriven för utmattning i två år. Han har skött allt här hemma, hämtning och lämning, vabbat, fixat hemmet, ja a l l t, utan att gnälla en enda gång. Dessutom är han en gottegris så han skulle bli väldigt glad för lite choklad. Han är definitivt värd uppskattningen!

2015-11-18 @ 00:10:30
Postat av: Therese

Jag är med!

Om jag vann skulle jag helt ärligt inte bjuda med mig. Choklad är en av få saker jag inte delar med mig av. ÄLSKAR choklad. Alla mina vänner och familjen får riktigt fina julklappar istället eftersom jag älskar att ge bort saker (förutom choklad). Har inte hittat någon julkalender i år som jag vill ha och det är inte långt kvar nu. Håller tummarna!

2015-11-18 @ 15:51:44
URL: http://babustyle.forme.se
Postat av: Hassko

Jag är med! Om jag vann skulle jag dela med mig av den till min pojkvän<3

2015-11-18 @ 20:49:00
URL: http://hasskosjul.blogg.se
Postat av: Emma E

Jag skulle bjuda min man - kanske, om han varit snäll, och då måste jag fråga tomten, som ju inte finns...

2015-11-18 @ 22:30:32
Postat av: Erika

Då jag bor själv så är det lite svårare att dela med någon, men om jag får chansen så kommer det tas med choklad till sjukhuset när jag får behandling och efter det finns det ju choklad hemma att bjuda på till kaffet om någon kommer över i juletider :)

2015-11-19 @ 08:29:25
URL: http://lundabon.blogspot.com
Postat av: My

Mums va gott ! Skulle ju dela med min choklad älskande sambo! Det skulle sätta guldkant på våra morgonar!

2015-11-19 @ 10:20:40
URL: http://mythulin.blogg.se
Postat av: Pia M

Åh, den kalendern skulle jag vilja ha! En chokladkalender (men inte sådan där för 10 kr) vore härligt för en chokladälskare och den här är dessutom vacker. Skulle dela med min sambo.

2015-11-19 @ 19:57:21
Postat av: Gabriella

Jag skulle dela med mina barn

2015-11-19 @ 20:19:15
Postat av: Amanda

Jag skulle ätit upp den själv moahaha min sambo får köpa en egen om han vill ha... kanske delar med mig på julafton... om han varit snäll ;)

2015-11-19 @ 21:11:09
Postat av: Paola

Gillar på fb som Paola Allegrini.

Jag skulle faktiskt vara så snäll att jag ger den till mina två tonåringar. Som en kul och god grej :) Det var väääldigt många år sedan de hade en chokladkalender - jag en kalender över huvud taget.

2015-11-19 @ 22:04:33
Postat av: Sandra julilunna

Följer dig redan på Instagram (fb har jag tagit paus på obestämd tid ifrån) 😊

Jag hade självklart delat kalendern med min man som är min klippa, bästa vän och som alltid ger mig det finaste. Med en summerbirdkalender hade jag kunnat ge tillbaka lite. ❤️

2015-11-19 @ 22:43:54
URL: http://Julilunna.wordpress.com
Postat av: Elin Hansson

Min man och våra två fina barn, såklart! Hellre gröt tillsammans än oxfilé ensam. Tänk vilken guldkant på vardagen att tillsammans få öppna alla luckor och dela på det goda innehållet!

(Följer på IG: FruElinHansson)

2015-11-20 @ 10:20:22
Postat av: Sara

Åh vilken kul tävling! Jag skulle ge chokladen till min pappa, han älskar choklad och dessutom är han världens bästa så det här skulle vara ett fint sätt att visa min uppskattning till honom.

2015-11-20 @ 14:53:03
URL: http://nouw.com/saratonhede
Postat av: Emely

Åhh vilken underbar tävling!
Jag följer dig på instagram (emelydrugge)
Jag skulle dela den här smarriga kalendern med min mamma! För nu ska vi banne mig fira livet, fira oss själva, fira att vi klarat av den här svåra tiden och blivit starkare. Ja, vi är verkligen väl värda att få njuta av god och hälsosam choklad varje dag i December :) Ha det så gott!

2015-11-20 @ 15:08:01
Postat av: Amandas jul

Min dotter är en riktig chokladälskare så vi skulle nog dela varje dag i december :)

2015-11-20 @ 19:57:37
URL: http://amandasjul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback