Vit jul

I hela mitt liv har jag haft en vit jul, i dubbel bemärkelse. Den enda alkoholen vi som funnits på jul hos oss är lättöl, men nu var det inte den vita julen jag tänkte på utan julen med snö. Fördelen med att bo i Norrland har varit att alltid få fira en jul med snö. I år säger meteorologerna att stora delar av Sverige inte kommer ha någon snö på jul. Jag hoppas verkligen att de har fel, och att det lilla snö vi har nu får ligga kvar för marken är vit i alla fall. 


Snölyktorna barnen och jag gjorde förra fredagen är ett minne blott. 

Är det någon som har mycket snö?

Kommentarer
Postat av: Andrea

Så hemskt att klimatet är så förstört numera att en inte ens kan räkna med en vit jul i Norrland. Här nere i Malmö har vi väl inte ens en chans då :(

Svar: Vädret är så märkligt för ni har ibland mer snö än oss känns det som
victoriajul.blogg.se

2015-12-11 @ 10:48:31
URL: http://mykindofchristmas.blogg.se
Postat av: Linda / Candygirl

Det kommer.. det snöar i Kalix idag. så allt är vitt - även om det bara är typ 1-2 cm

Svar: Jag hoppas snön kommer ner till oss sedan. Vi har iofs kanske 2-3 cm redan men jag skulle inte tacka nej till mer
victoriajul.blogg.se

2015-12-11 @ 13:34:41
URL: http://www.candygirl.nu/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback