Slå in julklappar med udda form utan kartong

När jag skår in en julklapp vill jag att det inte ska synas vad som finns i paketet. Helst ska det ligga i en kartong men om man saknar lämplig kartong kan man ändå slå in dom i bara pappret. Här kommer ett litet tips på hur du kan slå in en ska med udda form. 

Man behöver papper som är lite tjockare, tejp eller lim och ev en sax. 


1. Limma eller tejpa ihop långsidan så du får en tub. 
2. Vik och tejpa/limma ena kortsidan. 
3. Stoppa in julklappen och snurra ett halvt varv och vil sedan ihop och tejpa/limma. 


Då får man en triangelformad julklapp. Glöm inte att bädda in innehållet i silkespapper så man inte kan känna vad det är. 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback