Årets pepparkakshus

I år ville vi vara med i Dr. Oetkers pepparkakstävling, inte för att vinna utan mest för att de skänker 10 kr per bygge till SOS barnbyar. 
Dottern bestämde sig snabbt för att hon ville göra en husvagn och sonen valde tillslut en julklapp. Eftersom det tar lite tid att göra valde jag ett enklare bygge i år, en liten skogsstuga med några djur. 

Jag gjorde alla delar och limmade ihop det och sedan fick han dekorera det själv. 

Hon och jag gjorde delarna tillsammans och sedan satte jag ihop det och hon fick dekorera det som hon själv ville. 


Min lilla stuga, den blev inget mästerverk direkt men jag fick till ett hus i alla fall vilket inte är det enklaste när man har en liten missnöjd bebis att ta hand om samtidigt som man försöker baka. Nästa år ska vi tydligen ha nåt väldigt avancerat enligt maken, han skulle snart bestämma vad vi ska göra och göra en mall till det. Ska bli spännande att se om han kommer få till något avancerat eller inte. Hur som helst är jag bara glad att han vill vara med och fixa han med. 



Kommentarer
Postat av: Jonna

Va fina dom blev allihopa!

Svar: Tack
victoriajul.blogg.se

2015-12-04 @ 08:33:55

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback