Årets julkort

Något som både jag och maken tycker om och som vi lägger ner mycket tid på är julkorten vi skickar. Vi fotar alltid barnen, vilket är väldigt uppskattat av förhoppningsvis alla som får dom. Jag börjar alltid tidigt med att fundera ut hur jag vill att det ska se ut. Sedan ska det införskaffas de kläder som ska användas, i år stickade jag luvor åt barnen vilket jag började med i augusti. Sen blir det sällan det går som jag vill, jag hade tänkt mig en bild ute med snö men nu har vi inte fått någon snö att tala om så då får man ta till plan B. 

Sedan ska man ta själva bilden vilket inte är det lättaste när man ska försöka få tre barn glada och sitta still där man vill. 
Efter en redigering ska man välja ut text och placera den på ett bra ställe. När man lägger ner så mycket tid vill man ju att det ska bli så bra som möjligt så det tar många timmar att fixa till. Men nu har vi i alla fall fått till årets julkort, det blev så bra som det kunde med tanke på den mellerstas ovilja att vara med på bild. 

Gör ni egna julkort, köper färdiga eller skickar ni sms?

Nu blev det ett långt inlägg men för er som orkat läsa ända hit visar jag det första julkortet vi gjorde 2009. Nuförtiden har barnen inga pepparkaksdräkter eller tomtekläder. Ifjol hade de stickade tröjor t.ex. 


Kommentarer
Postat av: Linda / CandyGirl

Jepp - egna. Vi är med alla tre. Nu är ungen 12 år och än är han med. I fjol ville han inte, och då struntade vi i korten. Men då saknade han dom.

Hade fram alla korten på köksbordet här om dagen. Ungen kikade och konstaterade att tiden går ganska fort. Och till min stora glädje är det inte såååå stor skillnad på oss vuxna sen 2003. :-)

Svar: Kul idé. Här vägrar maken vara med men jag hoppas kunna få med han nåt år
victoriajul.blogg.se

2015-12-01 @ 21:59:54
URL: http://www.candygirl.nu/
Postat av: Emma, Jul i fjällen

Vi gör oxå egna! Tog fotot (eller fotona, det går ju åt ganska många dåliga för att få ett bra ;)) i helgen. Mina är så pass små än så de gärna vill ha tomtekläder på sig o det får de så klart :)

Svar: Mina är inte så stora heller men de bryr sig inte om vilka kläder de har. Tur för mig som gärna vill göra julkortet på mitt vis. Frågan är bara hur länge jag får bestämma
victoriajul.blogg.se

2015-12-01 @ 22:39:09
Postat av: Jonna

Jag tycker också de är ju kul med julkort och vi tycker de är så kul att få dom med! Igårkväll/natt vart jag också klar med våra julkort så skönt att de nu är gjort :) Vart riktigt nöjd med dom så jag hoppas de blir lika bra framkallade med :)

Svar: Ja det är jätte kul att få dom. Flera gånger har jag fått klaga på mina julkort så jag måste alltid beställa i tid så de hinner göra om ifall det blir fel. Ett år blev dottern alldeles röd i ansiktet, hon såg ut som en julkula :)
victoriajul.blogg.se

2015-12-04 @ 08:33:19

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback