Höst

Nu känns det som om hösten har kommit hit på allvar, det fina vädret har byts ut till regn. Inte mig emot då jag tycker hösten är den mysigaste årstiden då det är mörkt så man får tända ljus och kura ihop sig i soffan under en filt och sen är det absolut bästa att man går mot julen. 

Det går långsamt med mina tomteluvor, den första blev inte alls bra så den ser jag som ett test och sen har jag hunnit med en luva. Har nu börjat på den andra men det tog tid innan jag fick iordning på den men nu verkar den bli okej. 



Så här ser den färdiga mössan ut, det saknas en tofs på den sen är den helt klar. 

I år har jag väldigt mycket för mig eftersom jag har min lilla 5 månaders son och samtidigt ska plugga heltid pga att min utbildning ska läggas ner och jag inte kan ta studieuppehåll. Dessutom håller jag och svägerskan på att ordna och fixa inför ett Halloween party vi ska ha, har turen att ha en svägerska som älskar att planera och fixa lika mycket som mig. 


Kommentarer
Postat av: Annas jul

Vilken fin tomteluva!

Svar: Tack fina du. Är det första jag stickar med ett mönster så det har blivit lite youtube tittande för att lista ut hur man gör
victoriajul.blogg.se

2015-08-27 @ 23:08:11
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Annie

Bra jobbat! Vad fin den är - hoppas du kunde njuta lite av processen också (trots youtube tittande)? Det är ju liksom det mysigaste med handarbete:)

Svar: Tack snälla du. Det var riktigt roligt men sen blev det inte lika kul när jag skulle börja med den andra för jag fick inte till början. Men ni så efter att ha gjort om säkert 20 gånger så är jag på gång med den också. 😀
victoriajul.blogg.se

2015-08-28 @ 16:37:23
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se
Postat av: Maries strålande jul

Åh så fin, får mig att tänka på min favoritkalender Trolltider där vätten har en grå luva.

Svar: Tack snälla
victoriajul.blogg.se

2015-08-28 @ 20:47:54
URL: http://julen.gladers.net

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback