Julkalendern 2015

Nu är det klart vad som blir nästa års julkalender i SVT, alltså 2015 års kalender. Det kommer vara Lotta Lundgren och Erik Haag som har huvudrollen och upplägget på kalendern kommer bli liknande historieätarna men med fokus på barnen.
I varje avsnitt kommer det att vara olika barn som ska skildra barnen i Sveriges historia från år 1015 till 2015, tanken med kalenderna verkar vara att barnen ska få lära sig något samtidigt som det ska vara roligt.
 
Vad tror ni om detta? 
 

Personligen tycker jag att det låter lite tråkigt men jag hoppas att det har fokus på julen och hur man firade den förr i tiden. Nu har jag aldrig sett Historieätaren men jag hittade deras julavsnitt och jag tyckte det var riktigt intressant faktiskt. Dopp i grytan hade de redan på 1400-talet tex. men de verkar inte ha firat en vit jul förr i tiden.
 
 
Här kan ni se avsnittet där de firar jul.

Kommentarer
Postat av: Linda / CandyGirl

tycker det låter kul.. historia är spännande.. och en kalender man lär sig av.. ja, det låter lovande.

Svar: Jag är inte alls intresserad av historia men efter att ha sett deras julprogram är jag lite mer positiv till den. Hoppas bara att de får in julen i den. Undrar om den är mer vänd till lite äldre barn tror inte mina kommer uppskatta den men hoppas att jag har fel
victoriajul.blogg.se

2014-10-08 @ 17:11:01
URL: http://www.candygirl.nu/
Postat av: Lillie

Jag älskar Historieätarna och Lotta Lundgren, så tror det kommer bli kanon. Och äntligen känns det som en julkalender som även vuxna kan tycka om.

Svar: Ja den känns mer riktad åt äldre. Hoppas barnen också tycker om den ?
victoriajul.blogg.se

2014-10-16 @ 20:50:24
URL: http://merjul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback