Dubbel glädje

Till personer som har allt kan det vara väldigt svårt att hitta en bra julklapp eller present för den delen. Mitt tips är att ge något som räddar livet på någon annan, det tycker jag är en perfekt present till den som har allt.
 
 
 
 
Varför inte ge bort ett vaccinpaket , det kan rädda livet på flera barn. I Unicefs Gåvoshop finns det fler liknande gåvor att välja emellan.
 
Min morfar är en sådan människa som har allt, ifjol när han fyllde år så fick han en get och den blev väldigt uppskattad. Ja geten gavs ju bort till en fattig familj som tar hand om föräldralösa barn och på så vis blev alla nöjda med presenten. Dessutom får man faktiskt bestämma vad geten ska heta, det tyckte jag var lite extra kul. 

Kommentarer
Postat av: Anette

Mycket bra idé. Den kommer jag kommer att anamma den till de i min omgivning som har allt de behöver och som alltid envisas med att säga att det inte vill ha några julklappar när man frågar vad de önskar sig. Det känns som den perfekta julklappen!

Svar: Ja precis då är den toppen. Finns ju mycket att välja på i olika prisklasser
victoriajul.blogg.se

2014-10-16 @ 12:09:20
URL: http://enfinjul.blogg.se
Postat av: johanna

Håller med dig, superbra present som är bra för fler liksom :)

Svar: Ja precis
victoriajul.blogg.se

2014-10-16 @ 16:20:14
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback