Årets julklapp:Ingenting

Jag kan tycka att vi konumserar alldeles för mycket till jul, barn badar i julklappar och de vuxna får en massa saker de inte behöver eller kanske inte ens vill ha. Jag säger inte att jag är bättre än någon annan men jag försöker verkligen att hålla nerre min konsumtion, inte bara vid jul utan under hela året. De julklappar jag köper har jag tänkt länge på och vet att personen i fråga vill ha och kommer att använda och sedan blir det en del välgörenhet också då vissa människor verkligen har allt.
 
Därför tycker jag att Rädda barnens förslag till årets julklapp, Ingenting är ett väldigt bra förslag.
 
 
 
Man ger alltså bort ingenting till mottagaren men man hjälper utsatta barn istället, för att köp gåvobevis går ni in här

Kommentarer
Postat av: Karin

Visst är det synd att julen för många har blivit en tid av tidspress och ekonomisk stress. Dessutom skuldsätter sig många i julhandeln, förra året köpte var fjärde svensk någon julklapp på kredit. Bra initiativ med den här kampanjen, då kan vi göra en god gärning samtidigt som får en lugnare och skönare jul.

Vänliga hälsningar,
Karin Nordlander
Sparterapeut, Advisa

Svar: Jag håller verkligen med. Det är ju hemskt om man ska skuldsätta sig för att köpa julklappar.
victoriajul.blogg.se

Postat av: Lollo

Tycker det är en bra present. Dock tycker jag att vara med varandra, äta god julmat och spela ett sällskapsspel räcker. Att göra något tillsammans är det finaste.

Dock tycker jag att man kan ge bort julklappar till barn, men annars så behöver man inte ge bort.

Skuldsätta dig ska du garanterat inte göra.

Jul ska vara en mysig högtid, inget press och stress. Njut av julen och av varandra.

Svar: Nej jag tycker det är hemskt att folk skuldsätter sig för att köpa julklappar.
I vår familj köper vi bara julklappar till barnen, dock får barnen köpa något till de som de får julklappar från. Men det är som sagt något de behöver och vill ha eller välgörenhet.

Vi vuxna brukar köra julklappsspelet istället bara för att det är så roligt.
victoriajul.blogg.se

2014-11-22 @ 13:15:31
URL: http://minajulklappstips.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback