Victorias brända mandlar

Nu har jag gjort brända mandlar som jag gjort i flera år. Det här är ett godis som alltid brukar ta slut, men det är definitivt inte ett recept som hör till det nyttiga slaget.



Brända mandlar

250 gram skållade mandlar
3 dl florsocker
Till garnering:
1 dl florsocker
1 msk kakao

Blanda kakaon och 1 dl florsocker i en form. 
Lägg florsocker (3dl) och mandlar i en stekpanna. 
Värm på medelhög värme och rör hela tiden.
När mandlarna börjar bli gyllengula och knäpper är de klara. 
Låt de stå en liten stund och häll sedan ner de i kanelblandningen. 
Sära på mandlarna med en gaffel. 



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback