Kristyr

Igår gjorde jag en sats kristyr, nu var den inte till något juligt ändamål utan för att göra ett hockeymål. På lördag är det nämligen kalas för en av barnens kusin igen och jag ska göra en tårta åt han, en hockeytårta. Har gjort ett X antal mål tills jag kom på idén med att använda kristyr. Det kanske inte blev det snyggaste målet men det bästa jag kunde få till just nu och tiden räcker inte riktigt till.
 
Så här blev resultatet, inte jätte nöjd med det syns ju vad det är i alla fall.

Men jag fick väldigt mycket julkänslor när jag gjorde kristyren, tankarna for iväg till pepparkakshus och kristyränglar. I år ska jag försöka göra kristyränglar med barnen, det var något jag alltid fick göra som barn när jag gick på skolan och de var de tankarna som kom igår. För visst var det mysigt att gå på skolan i december ? Man fick julpyssla och på mornarna fick vi ha ett tänt ljus på vår bänk medan fröken läste en juliga berättelse.
 

Kommentarer
Postat av: Linda / CandyGirl

Det blev ju skitbra.. får vi inte se resten av tårtan?

Svar: Tack. Visst kan ni få se resten av tårtan men den är inte klar än utan blir det på lördag
victoriajul.blogg.se

2014-08-26 @ 16:31:34
URL: http://www.candygirl.nu/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback