Vinterns goda

För ett tag sedan hittade jag ett recensionsex av boken Vinterns goda, mat bakat och sött   av Åsa Swanberg i brevlådan. Jag gillar att bläddra i kokböcker, men jag testar gärna recept men brukar ofta göra om de till mina egna. Nu är inte detta en renodlad julkokbok utan innehåller recept till hela vintern.
 
 
Utsidan: Jag hade inte så höga förväntningar om boken då jag inte tyckte att utsidan kändes så väldigt speciell.
 
Bilderna: Väldigt fina bilder, de känns nya och fräscha. En rolig bok att titta i för att få inspiration och tips.
 
Recepten: Boken är indelad i olika kapitel det är grytor, mys i advent, äntligen ju och vinterlandet. I det sista kapitlet finns recept till nyår, alla hjärtans dag, semlor och våfflor. Recepten känns både klassiska men det finns massor av nya recept också. För att nämna några exempel lakritssemlor och semmelcupcakes.
 
Jag tycker att denna boken är väldigt bra, jag blev glatt överraskad när jag öppnade boken och boken blir direkt en av mina favoritböcker. Eftersom den innehåller recept som inte bara riktar sig till julen kan det bli en perfekt julklapp till någon mat och bak intresserad.
 
 
Priset är inte mycket att orda om, 177 kronor är den helt klart värd. Den finns på bland annat på  Adlibris.
 
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback