Tro på tomten & Tomten och den röda halsduken

 
Tro på tomten av Lotta Olsson & Benjamin Chaud
 
" Det är något lurt med julen i år. Den tar liksom aldrig fart - adventsjärnorna slocknar hela tiden, hyacinterna rycks ur sina krukor och julgranarna tappar sina barr så fort de ska bäras hem "
 
Denna bok hade jag inte hört talas om och blev så glad när jag upptäckte att det var en kalenderbok dvs boken innehåller 24 kapitel & man kan läsa ett varje dag.
 
Boken har fina illustrerade bilder och en spännande saga. Boken handlar om Tilda som försöker hjälpa trollet Skrufs att rädda julen.  Den kommer att bli uppskattad av dottern och jag längtar tills imorgon då vi ska läsa det första kapitlet imorgon.
 
Boken kostar 138 kronor (125 kronor om du är medmera medlem) på bokus och det tycker jag att den verkligen är värd.
 
Tomten och den röda halsduken av Lena Arro & Catarina Kruusval
Boken handlar om en flicka som tappar sin röda halsduk och man får sedan följa halsduken och dess nya ägare tomten.
 
Boken är välskriven och bilderna fina. Men sagan är inte jätte mycket jul i, den var lite lång och dottern hade svårt att lyssna på hela sagan. 
 
Kostar 98 kronor på adlibris.
 
 
 Böckerna är recensionex som jag fått hemskickade av rabén&sjögren

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Ja, det var riktigt roligt igår! Och ungarna somnade ovaggad när vi kom hem trots att dom sov i bilen :)
Jag tycker att vi gör om det till påsk igen :)

Svar: Ja varför inte det låter som en väldigt bra idé
victoriajul.blogg.se

2013-11-30 @ 16:15:28
URL: http://www.elinteg

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback