Snart är det dags och Två vinnare

 
Idag är det redan måndag och det betyder att snart är det dags för den efterlängtade Londonresan. Redan på torsdagkväll kommer vi att åka och bo på hotell då flyget går ganska tidigt på fredagen. Vi vill undvika att kliva upp mitt i natten för att åka om vi ska hinna fram i tid.
 
 
Och nu dags för att berätta vilka som vann i de två tävlingarna som avslutades i helgen.
 
Och vi börjar med julgrisen där svaret på frågan Hur mycket måste man handla på royaldesign för att få gratis frakt? Är ÖVER 500 kronor (alltså är svaret 500 kronor fel då man minst måste handla för 501 krona) och totalt var det 82 tävlande (6 kommentarer var inte med i tävlingen). Den som hade svarat rätt och gissat närmast var :
 
JULPUSSAR
 
Svaret på vilken färg förutom vit som Svaneholmsljusstaken finns i är färgen röd. Det kom många bra motiveringar och det var svårt att välja en men vinnare blev:
 
MELODY & M.E
 
Med motiveringen: Jag vill vinna den för att
ge den i present till min far som nu flyttat till ett vårdhem och är nästan
blind! Jag skulle sätta den i hans fönster så att han kunde se den lysa när han
somnar och vaknar! Den skulle lysa upp hans tillvaro och få honom att känna att
mina tankar är hos honom, trots att jag bor 50 mil bort!

Hoppas din pappa blir glad nu.

Maila mig era adresser så att vinsterna kan skickas till er. Till er som inte vann kan ni vara med och tävla om en fin ljustake
 
Ett stort tack till Royaldesign och Markslöjd som sponsrade dessa tävlingar.
.
 
 

Kommentarer
Postat av: Juloussar

Yay!! Tack, vad glad jag blir nu!!! :D

Svar: Maila mig dina uppgifter så att du får din vinst! Grattis!
victoriajul.blogg.se

2013-11-18 @ 11:58:56
URL: http://julpussar.wordpress.com
Postat av: Kim

Men! Dumma mig som slarvade med att inte skriva ÖVER 500kr. Jag gissade ju ruskigt nära med antal.

Jaja, så kan det gå :)

Svar: Ja du var nära men tyvärr glömde du skriva ÖVER, det var många som missade detta och jag har kollat med royaldeisgn för säkerhetsskull så det inte blev fel.
victoriajul.blogg.se

2013-11-18 @ 12:25:37
Postat av: Melody and M.E

Men så glad jag blir och vad glad far ska bli! Jag besöker honom nästa tisdag då det är anhörigträff på hans avdelning !
Hoppas jag hinner få den till dess!
Tusen TACK!
Kram M.E

Svar: Perfekt. Jag mailar de din adress på en gång. Grattis
victoriajul.blogg.se

2013-11-18 @ 15:13:35
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Sonja Edin

Hoppas att du får en härlig Londonresa! Tänk vilken julstämning du kommer få, kan tänka mig att de plockat fram pyntet och dekorerat i alla butiker vid det här laget. :)

Svar: Tack. Ja det är pyntat överallt vid det här laget och samma dag som vi landar öppnar de Winter wonderland i Hyde Park också.
victoriajul.blogg.se

2013-11-20 @ 09:46:09

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback