Sällskapsspel

Jag lovade ju er att jag skulle berätta vad jag tyckte om de två sällskapsspel som jag hade införskaffat i år. Så nu har jag och maken testat de två spelen, perfekt att läsa reglerna innan jul så man slipper sitta och läsa de när man ska spela.
 
 
Timeline är ett spel där man får fyra kort var med olika saker det kan tex. vara kalkonen upptäcks, saxofonen uppfanns osv man ska sedan försöka placera ut dess i rätt tidsordning. Den som först blir av med sina kort vinner. Det är ett snabbt och lättförstått spel, det är lite svårt att veta vart man ska placera sina kort men det är ju inte roligt om det är för lätt heller. Både jag och maken tycker detta var roligt och då ska tilläggas att han inte är någon direkt fantast av sällskapsspel. Man kan ju faktiskt lära sig något på det också, så detta kan jag rekommendera särskilt då priset inte var mer än 169 :- Men det blev ju faktiskt årets vuxenspel i fjol och det blir det ju inte utan en anledning.
 
Matspelet är ett frågespel med matfrågor. Eftersom maken är kock trodde jag att han skulle gilla detta spel. Men tyvärr gillade ingen av oss spelet, det var väldigt svåra frågor och det fanns inte särskilt många heller vilket gjorde att man lät fick samma frågor igen under en och samma omgång. Spelet är i och för sig inte så dyrt 99:- men jag tycker inte att det är värt det. Tur att jag fick mitt av middagshjälpen för det är inte troligt att vi kommer att spela det igen.
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback