Rocky road Cokkies

Jag hittade idén till dessa kakor i boken Manuelas Magiske jul men jag har gjort om det ganska mycket för att de ska bli så som jag vill ha dem.
 
 
100 gram mörk choklad
100 gram mjölkchoklad
40 gram smör
2 ägg
1,5 dl socker
1 krm vaniljpulver
1 dl vetemjöl
2 msk kakao
1 krm bakpulver
2 dl jordnötter
50 gram dumlekolor, delade
2,5 dl mini marshmallows
 
Smält chokladen tillsammans med smöret, låt svalna.
Vispa ägg, socker och vaniljpulver ordentligt med en elvisp.
Blanda mjöl, kakao och bakpulver. Sikta ner det i äggsmeten.
Tillsätt chokladblandningen, jordnötter, Dumle och minimarshmallows.
Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper på.
Grädda de i 12 minuter på 175 grader.
 
Det fanns bara färgade mini marshmallows i min butik därför fick de lite olika färger.

Kommentarer
Postat av: I vårt julkök

Mums vad gott det lät! De måste jag nog försöka få in i planeringen här framöver. De ser ut att vara så där härligt knäckigt sega som jag vill ha dem. Är de det?

Svar: Ja de var lite sega, smakade lite som kladdkaka
victoriajul.blogg.se

2013-11-16 @ 10:52:24
URL: http://julkok.wordpress.com
Postat av: Emelie - Mamma till M

Mmmm! Ser supergott ut, något jag sparade på bokfavoriter! Bland massa andra smarriga recept jag vill göra till jul. Brukar varje år göra rocky road som vi älskar här hemma, nu ska jag minsann pröva dessa kakor också!! :)

Trevlig dag, Kram !

Svar: Hoppas du gillar dom
victoriajul.blogg.se

2013-11-16 @ 11:55:51
URL: http://njutensmula.se
Postat av: Maries strålande jul

Oj, det ser gott ut!

Svar: De var goda också, men skulle som sagt bli finare med via marshmallows
victoriajul.blogg.se

2013-11-16 @ 12:46:42
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Liza

Men gud så gott det ser ut! Åh, önskade att jag inte hade en gas-ugn så att jag också kunde prova på såna smarrigheter!

Svar: Går de inte att baka i en gasugn?
victoriajul.blogg.se

2013-11-18 @ 07:56:14
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback