Jul i Tofvehult

Jul i Tofvehult Från advent till Tjugondag knut av Lena Göransson.
 
Detta recensionsex kom hem i brevlådan för någon dag sedan och den innehåller en mängd olika recept allt från bröd till julgodis och mat. Många av recepten är klassiska saker som t.ex. klenäter, Janssons frestelse och vörtbröd. Men det finns även  nya recept som lingon - och mjölkchokladkaka för att nämna ett recept. Boken innehåller också en recept på drycker som snapsar och egg nog.  
 
Recepten är enkla att följa och förstå, har precis gjort en sats med frukostpepparkakor som ligger i kylen (vad vi tyckte om de berättar jag sedan) och ska även testa saffransbutterkakan som ni kan se på framsidan.
 
Boken är ett så kallat dansk band med mjuka pärmar, lite som en pocketbok och är uppdelad i kapitel, Första advent, Andra advent, Lucia, Kvällen innan julafton, Julafton, Juldagen, Mellandagarna, Nyår och Tjugondag knut. Jag tycker om när julböckerna sträcker sig lite längre än bara jul och får med lite recept
 
Boken kostar 244 kronor hos Bokus. Jag tycker att priset är lite för högt när det är ett danskt band, men den innehåller många bra och recept och är perfekt till den som inte har så många julkokböcker.
 
 

Kommentarer
Postat av: Arvid

Intresserad av länkbyte? Jag har en julblogg. Maila mig om det är intressant.

Svar: Tack men jag avstår
victoriajul.blogg.se

2013-11-07 @ 17:56:45
Postat av: ≈Sanna≈

Intressant! Deras cafe är helt underbart både dryck och mat/bak mässigt. Hoppas recepten i boken har varit bra också.
Ha en fin helg!

Svar: Skulle gärna vilja besöka deras cafe för det verkar väldigt mysigt där
victoriajul.blogg.se

2013-11-30 @ 09:00:53
URL: http://cdwoman.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback