Frukost pepparkakor

I helgen bjöd jag bland annat på frukost pepparkakor, de blev omtyckta av som kom. När jag bakar eller lagar mat för den delen brukar jag göra om recepten så att de passar mig bättre, så är ni ute efter originalrecept bör ni inte följa mina recept.
 
 
1 dl ljus sirap
1,5 dl farinsocker
1 msk ingefära
1 tsk malen kardemumma
100 gram mjukt smör
1 dl grädde
0,5 tsk bikarbonat
7,5 dl vetemjöl
 
Blanda ihop alla ingredienser till en deg, spara lite av mjölet till utbakning
Rulla degen till en rulle på mjölat bakbord.
Låt rullen vila i kylskåp i 1,5 timme
Skär i skivor och lägg på en plåt med bakplåtspapper
Grädda på 225 grader i 10-12 minuter.
Ät de som ett bröd med smör på.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liza

Vilken mysig Bild! Jag ska testa dessa i dagarna tänkte jag! Ser väldigt goda ut!

Svar: Tack. Hoppas du gillar dom!
victoriajul.blogg.se

2013-11-11 @ 09:26:04
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Så gott det såg ut, kanske skulle prova på detta recept?!

Svar: De smakar som mjuka pepparkakor. Vi tyckte de var goda
victoriajul.blogg.se

2013-11-11 @ 09:51:24
URL: http://minglittrigajul.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag ska också prova! Bra tips att ta med sig till din kaffekompis :))

Svar: Hoppas du gillar dom!
victoriajul.blogg.se

2013-11-11 @ 10:49:12
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

De där såg jättegoda ut! Ska pröva receptet i veckan tror jag :)

Svar: Gör det, Hoppas du gillar dom
victoriajul.blogg.se

2013-11-11 @ 12:18:44
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Så gott! jag har gjort något liknande tidigare, och då även skurit deg, lagt bakplåtspapper emellan skivorna och sedan in med det i frysen. Så att man kan ta fram och grädda eftersom :-)

Svar: Smart idé, då får man nybakat till frukost. Perfekt till jul om man vill äta de till julfrukosten
victoriajul.blogg.se

2013-11-11 @ 19:24:03
URL: http://tomtensdotter.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback