Pepparkakshus

Här hemma bakas det för fullt, igår testade vi ett bakmix till pepparkakshus.
 
Mixen innehåller en degmix där man tillsätter smör, honung och ägg. På insidan av kartongen finns mallarna till själva huset och en gran. Det innehåller även små snöflingor och kristyr. Man knyter ihop huset istället för att "limma" det med socker (band/snöre ingår inte)
Så här blev resultatet. Dottern blev superglad som fick ett hus på sitt rum, för jag håller på med ett stort hus som vi ska ha nere.
Degen blev väldigt kletig så vi fick tillsätta en del vetemjöl för att få en bra deg. Kristyren som följde med var alldeles för tjock så den fastnade inte på huset så vi fick göra en egen.
Annars tycker jag att idén är rolig och ett bra alternativ till färdigköpta hus, fast jag föredrar nog att göra mitt eget.
 
Mixen är sponsrad av Dr. Oetker
 
 

Kommentarer
Postat av: Millan - två små och mamma mu

Vad rolig grej, det har jag inte sett tidigare. Skönt att slippa "limma" =)

Svar: Det var perfekt när man skulle göra det med barnen
victoriajul.blogg.se

2013-12-06 @ 21:02:15
URL: http://mammami.se
Postat av: Linda / Candygirl

Så fiffigt att knyta ihop huset... blev ju jättefint.

Svar: Ja det är väldigt smidigt när man barnen med också
victoriajul.blogg.se

2013-12-07 @ 09:27:10
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas
Postat av: Liza

Vilken sött litet hus det blev av det! Imorgon ska jag ge mig på mitt första pepparkakshus nånsin, får se vad det blir av det! :)

Svar: Då måste jag kolla in din blogg för att se om du fått till något hus, jag hoppas kunna göra färdigt mitt hus idag
victoriajul.blogg.se

2013-12-07 @ 19:08:49
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback