Skördetider

Jag är ingen trädgårdsmänniska alls kan jag erkänna men jag gillar att använda bär och frukt från min egen trädgård i min matlagning och bakverk.
Eftersom jag inte kan mycket alls om sådant tex. när ska man plocka sina äpplen så plockade jag in lite äpplen idag som blev till en äppelkaka och äppelmos.
Jag brukar alltid göra en burk med äppelmos till julbordet och det går ju utmärkt att frysa in.
Annars så plockar vi in björnbär för tillfället, de mognar väldigt sent här uppe så hösten måste vara fin och varm om man ska få några, vi har inte så många buskar men i år är det väldigt mycket bär så jag hoppas på en toppen höst.
 
 
Dagens tips får bli BR-leksaker som denna veckan har 25% rabatt på hel sortimentet för de som är medlemar. Perfekt att inhandla lite julklappar.
 

Kommentarer
Postat av: Julkulan

Va kul! Jag vill också göra sånt! :)

Svar: Ja det är superkul
victoriajul.blogg.se

2013-08-27 @ 20:47:25
URL: http://julkulan.blogg.se
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

sv: Jah hittade den på CDON's hemsida, verkar som att den är borttagen nu...

Svar: Vad typiskt att jag missade det men jag får handla något mer för då får jag gratis frakt i alla fall
victoriajul.blogg.se

2013-08-27 @ 22:50:02
URL: http://mittvinterland.blo.gg

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback