Knäckebröd

Till brukar jag baka eget knäckebröd men tänkte häromdagen att varför inte göra det idag också. Så då gjorde jag det och tänkte dela med mig av receptet till er.
 
 
 
5 dl mjölk
0,5 msk honung
0,5 msk sirap
1 tsk salt
10 gram jäst
2 dl vetemjöl
3 dl rågmjöl
7 dl grahamsmjöl
 
 
Värm mjölken till 37 grader
Smula jästen i en bunke och lös upp den med lite av mjölken
Tillsätt resten av mjölken, sirap, salt och honung
Häll i mjölet lite i taget
Låt jästa i en timme
Baka ut till lövtunna bröd
Grädda i 250 grader i 2-3 minuter, vänd sedan bröden och grädda 2 minuter till.

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter gott, året runt!

Svar: Det var väldigt gott
victoriajul.blogg.se

2013-08-23 @ 16:01:56
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback