Tänk på säkerheten

Nu när det närmar sig jul och man har ljus tända är det viktigt att kontrollera sina brandvarnare och skulle man inte ha en är det god tid att införskaffa sig en. Jag brukar alltid byta ut batterierna i mina brandvarnare nu på hösten även fast den har signalerat att den behöver nytt batteri. Detta gör jag för att undvika att batteriet tar slut när man inte är hemma och missar det fast iofs så tar ju alltid batteriet slut på natten av någon anledning. Men då slipper man ju det problemet också.
 
Så dagens tips är att se över era brandvarnare och byta batterier om ni inte gjort det nyss.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bra inlägg! Jag som var på brandkurs i måndags vill utöka listan till :

Tänk på ljusslingor i granen och på väggar, etc. De kan börja brinna TROTS ledlampor.

OCH SEN: Brandvarnare, brandfilt, brandsläckare etc. är superbra julklappar som folk ofta uppskattar då man inte lägger pengar på det själv!!
Bor man på 60kvm ska man ha TVÅ brandvarnare och sedan ytterligare en för varje 30 kvm.

Svar: Tack för alla dina tips!
victoriajul.blogg.se

2012-10-17 @ 16:29:04
URL: http://julilaloland.blogspot.com
Postat av: Falksonchristmas

Bra inlägg och bra kommentar av Jessica. Man kan inte vara nog försiktig, tänk även på belysningen utomhus så att den är rätt IP klassad, minst IP44 skall det vara på artiklarna som skall vara utomhus.

Svar: Bra med tips från er också
victoriajul.blogg.se

2012-10-23 @ 10:46:26
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback