Speltips

Jag tycker att julen och sällskapsspel hör ihop. Hos oss har vi alltid spelat sällskapsspel på julen, tycker det är kul att umgås och spela lite. Så idag tänkte jag tipsa om tre bra barnspel som spelas ofta här hemma med vår 3 åring, kan ju vara en bra julklapp kanske.
 
Brukar ni spela sällskapsspel på jul?
 
 
 
 
 
1. Toy story Leksaksspelet.  Ca 99 kronor.  Spelet går ut på att samla leksaker, man ska ta sig runt en spelplan och tärningen visar bara 1-3 vilket gör det lättare för de mindre barnen att räkna sina steg.
2. Bamse fyra i rad. Ca 159 kronor.Spelet går ut på att slå två tärningar, en med färg och en med bild. Har man den på sin spelplan lägger man på en honungsburk och först till fyra i rad vinner. Gillar att spelet är i trä.
3. Mix max. Ca 119 kronor. Man ska mixa ihop olika figurer.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, det brukar vi göra, vi blir alltid så många till jul så det är extra roligt att samlas kring ett spel då :) vi brukar gemensamt köpa ett nytt spel varje jul som vi kan spela, i år vet jag inte vad det blir faktiskt :)

Svar: I regel brukar alltid någon få ett spel i julklapp i vår familj, tycker det är extra roligt att ha ett nytt spel på julafton
victoriajul.blogg.se

2012-10-09 @ 14:12:16
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Helly

Absolut, jul och spel är en given kombo. Försöker alltd ge ett spel till någon familjemdlem så det får spelas.
Alltså, jag älskar MixMax! Letat som en galning på loppisarna i somras efter ett gammalt för de illustrationerna gillar jag bättre. Kanske för att det var de jag spelade med.

Svar: Ja det är nog så kul för att man spelade det själv som barn. Jag har aldrig tänkt på att det var andra bilder då men när du säger det så kommer jag ihåg att de såg annorlunda ut.
victoriajul.blogg.se

2012-10-09 @ 21:37:27
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Amandas jul

Det har vi faktiskt aldrig gjort men eftersom jag i år ska fira med sambons familj och hans familj älskar sånt så blir det säkert så i år. Alltid trevligt tycker jag :)

Svar: Vad kul, det är ju så mysigt att spela spel.
victoriajul.blogg.se

2012-10-10 @ 19:20:53
URL: http://amandasjul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback